part3

3359 Words
بعد مرور ساعتان خرج الدكتور وطمأن زين وتم دخولها إلي غرفه خاصه وظلت مغيبه عن الوعي اما عن زين فتوجه إلي الخارج ليعرف معلومات عن مريضته الاخري بعد فتره فتحت عيناها لتقع عليه يجلس بجوارها علي الأريكه المتواجده في الغرفه وينظر اها ويبتسم فأبتسمت له وقالت : =شكرا يا زين لولاك كان زماني ميته زين اضايق من كلامها وقال بهدوء : =بعد الشر عليكي يا حبيبتي من الموت وياريت متجبيش سيرة الموت طول مانتي معايه ....ثم **ت وعاد يكمل وكمان دي تالت مره تتشكريني هو اي النظام ثم غمز لها فأبتسمت وقالت : ربنا يخليك يا زين ...... ثم بتساؤل ...هو فين موبايلي زين اخرجه لها من الجاكت تبعها الموجود ف الخزانه واعطاه لها فقامت بفتحه وارسال رسالة ل صديقتها محتواها ( ريم انا ف المستشفي تعاليلي دلوقت حالا ومتقوليش ل ماما حاجه ) ثم ارسلت لوالدتها رسالة محتواها (ماما انا هبات مع ريم انهارده اصلها تعبانه ولوحدها ف البيت وباباها ومامتها مسافرين السعودية زي مانتي عارفه ) ثم تن*دت بأرتياح ونظرت له وجدته يراقبها من بعيد يعقد حاجبيه بتفكير فقالت له : =كنت ببعت رسالة ل صحبتي بعرفها تيجي اصل ماما مسافره زين :اه ماشي انا ?(حتي وانتي تعبانه بتكدبي ياشيخه اتقي الله) جلس بجانبها وطبع قبله ع خدها وهو يتطلع علي ملامحها البرىئه بدون اي تكلفه وقال : =حبيبتي انا لازم اروح اشوف مريضه موجوده هنا وهاجيلك تاني ..نامي شويه عقبال ماجي اومأت له بمعني تمام وخرج من الغرفه بعد ساعة وجدت صديقتها تدلف لها وهي تبكي بخوف عليها : زينه ...انتي كويسه .قوليلي اي اللي حصل زينه :حيلك حيلك ..انا كويسه ثم قصت عليها ماحدث معها ريم بارتياح :كتر الف خيره الشاب دا ..طلع حنين عليكي من امك زينه :لا يا ريم ماما مشغوله ف الشغل ..لو كانت تعرف كانت جت ريم :المهم قولتيلها زينه بنفي :لا وهنا دخل الدكتور وقال :عامله اي دلوقت ..حاسه بوجع زينه :اه بس مش اووي الدكتور للمرضه :حطي ابره مسكن ف المحلول الممرضه :حاضر يادكتور ريم :ينفع اخدها معايه انهارده يا دكتور الدكتور :لا لازم تقعدلها ع الاقل أسبوع او ممكن بكره تاخديها وتقضي فترة النقاهه ف البيت ريم :تمام يادكتور ثم خرج الدكتور من الغرفه ريم :انا هروح الكافيتريا اجيب اكل عشان جعانه زينه :اوك وانا هنام شويه ريم :خلاص انا هاكل هناك وانتي نامي براحتك ثم خرجت من الغرفه بعد خروج ريم دخل زين الغرفه كانت تهم في الذهاب للنوم فوجدته يدخل فأبتسمت زين :صحبتك جت ؟ زينه :ايواا وراحت الكافيتريا وجايه تاني جلس زين امامها علي السرير وقال =احكيلي بقا ..لي لما جيتي المستشفي مدخلتيش لدكتور يفحصك زينه وهي تسترجع ماحدث معها وقالت =المستشفي ساعتها كانت مقلوبه وبيقولو سيدة اعمال مضروبه بالنار ..حاولت اكلم حد من الممرضين بس مهتموش وسبوني وقتها مقدرتش اقف وخرجت قعدت بره وفضلت اعيط من التعب لحد ماجيت ف بالي وكلمتك .. زينه وهي تكمل كلامها وتبكي : =انت كنت هتقفل من غير ماتسمعني وهتعمل زيها زين بتساؤل فهو لايفهم عن من تتحدث =زي مين زينه انتبهت لكلامها =ها لا ولا حاجه زين وهو يبتسم وينظر لها بحب: =حبيبتي متزعليش مني بس كنت ع اعصابي من حاجه حصلت انهارده بس اوعدك آخر مره زينه بضيق ظاهري فهمه زين : =ماشي قرب منها زين ووضع يده علي شعرها يعدله لها وهو يقول =لسه زعلانه مني زينه بنفي :لا زين بابتسامه مشرقه : =طب فين الابتسامه الحلوه بتاعتي زينه ابتسمت ونظرت له بحب وظل ينظر لعيونها فقالت = عاجبينك زين ضحك علي كلامها : =طبعا عاجبني بس صاحبتهم عاجباني اكتر احست زينه بالخجل من كلامه و**تت فقال زين وهو ينظر في الساعه ويقول بأسف : =حبيبتي انا لازم امشي ضروري وهجيلك بكره ثم قبل راسها وقال =انتبهي لنفسك .. زينه :ماشي بعد فتره دخلت صديقتها وجلست بجوارها وقالت =بت اتخري شويه عايزه انام زينه حاولت ان تبعد لكن لم تعرف =مش عارفه حاسه ان جسمي تقيل ريم :خلاص هنام علي الكنبه ثم ذهبت إلي الأريكه وتسطحت عليها وقالت وهي تنظر لصديقتها بق*ف مصطنع : =زين شافك وانتي بشكلك دا زينه بارتبارك ظاهري وهي تتطلع علي نفسها ف الموبايل =شكلي مالو ريم ضحكت من تصرف صديقتها وقالت =حلو وزي القمر زينه بغضب من صديقتها =انتي بتهزري يا ريم ريم :خلاص خلاص اسكتي .....قوليلي بقا كان خايف عليكي اوي زينه ابتسمت وهي تتذكر كلامه قبل العمليه =اووي اووي يا ريم ..بحس اني فرحانه وهو جمبي ريم وهي سعيده لصديقتها : =ربنا يفرحك دايما ...يلا هتكل ع الله ونتقابل ف الاحلام ثم ذهب الاثنان في نوم عميق في يوم جديد استيقظت ريم علي صوت تليفونها فوجدت المتصل امال فقامت بالرد عليها امال بضيق :مجتوش لي المدرسه ..طب كنتو قولولي بدل ماقعد لوحدي ريم بتهكم من طريقة صديقتها = معلش مجتش من يوم ...وعلي فكره زينه ف المستشفي وعملت عملية كمان امال بخضه : = حصلها اي ...وانتو ف انو مستشفي انا هجيلكم -متتعبيش نفسك وتيجي احنا هنمشي بعد شويه خلصي انتي مدرسه ولما نوصل البيت هكلمك تيجي ثم اغلقت الأتصال واستيقظت زينه زينه بتساؤل :في اي يا ريم ريم :دي امال وقولتلها لما نوصل البيت هنكلمها تيجي..انا هروح اشوف الدكتور عشان نمشي ذهبت ريم واخذت الاذن من الدكتور واوصي ببعض المحاليل وكتب لها التعليمات واخذتها ثم توجهت لزينه واخرجت ملابسها فوجدتها لاتصلح وهي بذلك الوضع فذهبت إلي المول واشترت لها فستان وعادت والبستها ثم جاءت الممرضه بكرسي متحرك ل زينه ثم اخذتها وكانت السياره الخاصه ب ريم في انتظارهم بالسائق الخاص بها ركبو السياره وتوجهو إلي منزل زينه فور دخول زينه الڤيلا كانت عمبر تهم بالذهاب للعمل فانصدمت عندما وجدت ريم تسند زينه عمبر بخضه وهي تري ابنتها تسير بصعوبه =زينه ..مالك يا حبيبتي ..ريم اي اللي حصل ..هي مش كانت عندك امبارح ريم بأسف : =لا يا طنط هي كانت ف المستشفي وحكت ماحدث أمس دون ذكر زين عمبر ببكاء وحزن وهي تحتضن ابنتها: =ياروحي انتي ..انا اسفه مكنتش اعرف انك تعبانه ..متزعليش مني يا زينه ريم : =مش وقته يا طنط خلينا ندخلها اوضتها ذهب زين إلي المشفي ولكنه لم يجد زينه فسأل الممرضه وعرف انها ذهبت ثم توجه إلي غرفه اخري زين بنبره عمليه : =حمدلله علي سلامتك انسه چاسمين چاسمين بابتسامه : =الله يسلمك يا زين بيه .. زين جلس علي الاريكه وظل يتحدث معها ثم بعد فتره استأذن وخرج واخرج هاتفه وقام بالاتصال علي زينه زين بضيق :الوو ...خرجتي امتي ...ولي معرف*نيش ...تمام يا زينه ثم اغلق الهاتف اما عن زينه بعد حديثها مع زين اغلقت هاتفها وخرجت ريم من المرحاض تعقد حاجبيها بتساؤل =مين بيكلمك زينه بتعب :دا زين ريم :اديه العنوان وخليه ييجي زينه :انتي بتهزري ياريم عايزاني اتفضح ادامه واطلع كذابه ريم بضيق :بصي هو هييجي يوم وهيعرف كل حاجه مش معقوله هيفضل علي عماه ...انتي لو حبتيه احكيلو كل حاجه ومتنسيش موضوع مامتك دا السبب ف الكذب دا كلو زينه بحزن شديد وهي تعاود النوم : =ربنا يستر ________________________ في المساء اتت امال هي ووالدتها لزيارة زينه ثم بعد فتره ذهبو متمنيين لها الشفاء وايضا اتي ناس اخرون لزيارتها في المنزل عدت فترة النقاهه فكانت صديقتها ريم تمكث معها ولم تفارقها إلا حينما انتهت الفترة والدت زينه مثل العاده تذهب للعمل كل يوم وتأتي في المساء لذلك ريم متواجده معها وهي متضايقه من تصرفات والدت زينه زين كان يحادث زينه كل يوم ولم يتركها إلا اذا كان لديه عمل هام امال ذهبت للمدرسه وكانت تظل بمفردها لان زينه وريم غايبين واتصاحبت علي بنت اسمها ريهام واخذو ارقام بعض ولكن هذه الفتاه كانت ريم تحذر من الكلام معها ولكن امال فعلت الع** في يوم زينه كانت بتكلم زين وحدث الأتي زين بحب وهو يتحدث معها علي الهاتف : =وحشتيني اوي ..امتي هشوفك زينه ابتسمت وقالت : =قريب ان شاءالله زين بتفكير : =عندك لابتوب صح زينه :=ايواا زين :افتحيه وافتحي الواتس وكلميني فيديو ..انا فاتح الاب دلوقت يلاا ورينا همتك زينه اضايقت لانها مش مظبطه نفسها وترددت : =مابلاش احسن يا زين زين بأصرار : =زينه يلاا افتحي زينه بقلة حيله :حاضر اتت بالابتوب وفتحته وبعد فتره فتحت الكاميرا زينه بتوتر : =ها فتحته زين فتح الكاميرا وشافو بعض هو ابتسم بسعاده وهي كانت خايفه ليكون شكلها مش حلو زين بقهقه :هههه كنتي خايفه ليكون شكلك وحش صح زينه بتفي :لا زين :متكدبيش زينه بتأكيد :ايواا كنت خايفه زين وهو يتطلع علي ملامحها : =عايز اعرف بقا ..تخافي من اي ..اومال لو مكنتش زي القمر كنتي قولتي اي زينه بتهكم واستنكار : =قمر بالستر زين بسخريه من كلامها وطريقتها : =هو انتي متعرفيش انك قمر زينه بنفي : =لا عارفه بس لسه خارجه من تعب وبقول يا هادي فشكلي متغير شويه زين وهو يعقد حاجبيه بضيق : =زينه عايزك تعرفي اني مبهتمش بالشكل خالص ..ياما في بنات ملكات جمال بس من جواهم شياطين ...والشكل اخر حاجه افكر فيها ...وبعدين انا شايف ادامي ملاك بنت زي القمر بملامح طفوليه جميله ..انتي متأكده ان عندك ٢٣سنه زينه بثقه زائفه : =اه طبعا زين بقهقه :ههه طب كويس عايزاك دايما كده زينه :حاضر زين بتهيده :كنت عايز افضل اكلمك للصبح بس للأسف عندي شغل ولو اتأخرت هتطرد تردهالي ? زينه بضحك :لا طبعا ..روح نام لحسن مديرك يطلع فيكي القديم و الجديد زين بضحك :طب وعلي اي الطيب احسن ..تصبحي علي خير زينه بحب :وانت من اهل الخير _____________________________ ريم كلمت زينه وعرفتها موعد الدروس ف السنتر وانهارده هيروحو السنتر زينه صحيت من النوم لبست سلوبت لونها زيتي وتحتها بادي بنص كم ابيض وسرحت شعرها ورفعتو ديل حصان ولبست كوتشي ابيض وكمان شنطه ظهر حطت فيها كتبها وخرجت من الڤيلا وقفت تا**ي وصلها لحد السنتر نزلت من التا**ي وجدت صحابها وقفين مستنينها توجهت لهم وبعدين دخلو السنتر وكان المفاجاءه من نصيب زينه دخلت زينه السنتر وجدت شخص تبغضه بشده انتبهت ريم لما تنظر له زينه فوجدت مازن يقف بتهكم ينظر لها ريم ل زينه :ولا يهمك اعملي نفسك مش شايفاه زينه وهي تحاول بث الثقه في نفسها =عندك حق بعد فتره دخلو القاعه وجلسوا علي الكراسي وبدأ المدرس في الشرح بعد انتهاء الدرس خرجو التلاته امال :ياريت اللي خدناه يتذاكر انهارده وبطلو دلع بقا زينه :don't worry علي مستقبلنا احنا اخرنا هنخرط ملخيه هههه ريم بقهقه :ههه معاكي حق يا زينه امال بضيق :اضحكو وهزرو براحتكم انا هذاكر لازم اجيب مجموع يدخلني تجاره واقدر اشتغل مع بابا واتعرف علي زين ريم وهي تحاول الا تضحك : =ومالو اتعرفي عليه زينه بملل : =طب اي ..هنفضل واقفين كده انا عايزه اروح ريم بصوت لايصل ل مسامع امال : =طبعا ما المز مستني علي نار ههههه زينه باستنكار من تلميحات صديقتها : =ريم احترمي نفسك ريم وهي تشهق بزهول مصطنع : =اها ..دا احنا بدأنا نغير زينه ض*بتها عشان تسكت ومتتفضحش امال بزعل :انتو مخبيين عليا اي ..لي دايما بتتهامسو ف السر ..هو انا مش صاحبتكم بردو زينه بأحراج من صديقتها : =اسفين يا امال ...اصل ريم وهي تخترع اي كذبه لتنجو من امال فتقاطع زينه : = اصل احنا بنفكر منروحش الرحله الي انتي عايزه تروحيها ونقضي اليوم في البيت ننزل البسين مثلا عندي وننبسط امال وهي تلوي شفايفها بسخريه : =بسين اي دا ...الرحله احسن بكتير انا هطلع الرحله خليكم انتو ف البسين بتاعكم زينه :=تمام يلااا نمشي زينه ركبت مع ريم العربية اما امال ركبت العربيه الي باباها باعتها بيها زينه بتسأل ريم : انتي لي مش عايزاني اعرفها موضوع زين ريم بهدوء :انتي عارفه امال هتقعد تقولك دا غلط وهتبصلك بصه مش تمام انتي عارفه اني عمري ماوثقت فيها بحسها انها هتيجي يوم وتغدر بيا زينه بنفي فهي لا تتوقع ذلك من امال : =لا يا ريم هي عمرها متعمل كده هي طيوبه وملهاش ف الأذيه ريم بنبرة تهكم وهي تنظر من شباك السياره : =اتمني ذلك وصل السائق زينه ل بيتها ثم انطلق ليوصل ريم دخلت زينه لغرفتها وغيرت ملابسها لأخري مريحه واتت بالكتب ووضعتهم علي السرير وذهبت لتأتي بمج نسكافيه وبعض الفواكه ووضعتهم علي السرير بجانب الكتب واكلت من الفواكه ثم شربت النسكافيه وكانت سوف تهم بالمذاكره ف*جعت زينه لنفسها (هنام شويه واقوم واذاكر عشان مليش مذاج دلوقت ) ثم وضعت الكتب جانبا ونامت ? في تمام الساعة الثانيه عشر رن هاتفها فصحيت من نومها واخذت الهاتف وقفلت الاتصال وعادت للنوم ثم عاد الاتصال مرة اخري فقامت بتأفف من المتصل المزعج وقامت بالرد وهي تعتقد انها ريم زينه بصوت ناعس : =متخلي عندك دم وسبيني انام وحيات حازم عندك =مين حازم زينه اتصدمت من المتصل وهبت واقفه لتري الأسم بوضوح فوجدت زين فعادت وردت عليه زينه بأعتذار كونها لاتعلم من المتصل : :=انا اسفه يا زين كنت بحسب ريم صحبتي زين :عادي ولا يهمك حبيبتي ...امم مش هتقوليلي مين حازم دا زينه بنبره صادقه : =بيكون ابن عم ريم صحبتي وهما الاتنين بيبحو بعض زين :تمام ...فاضيه امتي ؟؟ زينه بضحك :هتخرجني ولا اي زين بقهقه : اكيد ..انتي لسه طالعه من تعب ولازم اعوضحك وافرفشك شويه زينه :اممم في بعد بكره فاضيه زين :يوم كامل هرجعك علي تسعة او عشره زينه :انا معاك ف اي حاجه زين :تمام جهزي نفسك زينه بفرحه :اوك ___________________________ زينه اتصلت علي ريم زينه :ريم انا هستغل الرحله وهخرج مع زين ريم بضحك :ايواا بقا الله يسهلك زينه :ههه بس يا بت ...المهم عرفي امال اني هبقا عندك عشان متعكش الدنيا وتعرف ماما ريم :علم وينفذ معاليكي زينه :هههه طيب ..هتذاكري ريم : اه طبعا خلينا نذاكر ونجيب مجموع عشان نشوف زين الرفاعي مع امال هههههههه زينه :بطلي تريقه علي البت ريم :هو انا كده بتريق ؟! دي حقيقه يا ماما دي واحده مجنونه تصوري بتحب واحد من صورو وكلام سمعتو عنو وبس يعني هي لا شافتو ولا كلمتو زينه :ربنا يهديها .انا هقفل بقا واشوفك بكره ف school ريم :اوك يا قلبي ______ ______________________ اخبرت زينه والدتها بشأن الرحله ووافقت واستعدت زينه وجهزت لبس احتياطي ووضعته في حقيبه في اليوم التالي استيقظت ولبست بنطلون ابيض قصير وساندل ارضي بدون كعب وبلوزه لبني بكم وتركت شعرها للعنان ووضعت روچ علي شفايفها فقط ونظرت لنفسها في المرأه بثقه ثم توجهت إلي المطبخ واخرجت الفينو وصنعت سندوتشات ووضعتهم في الحقيبه ثم لبست الحقيبه وراء ظهرها خرجت من الڤيلا وركبت تا**ي وبعد فتره وصلت ل مكان زين فوجدته يقف بسيارته كان يتطلع للفراغ يفكر فانتبه لها وفور ان نظر لها لم يستطيع تمالك نفسه وانفجر ف الضحك زينه اضايقت وسألته : =بتضحك ع اي شايفني بشد ف شعري لا سمح الله زين توقف عن الضحك وقال : =انتي بصيتي ف المرايا قبل ماتيجي ؟؟ زينه خافت لحسن يكون شكلها مش لطيف فردت عليه بثقه: =اه طبعا بصيت وعارفه ان شكلي حلو فمتحاولش زين بصلها جامد ورجع يضحك مما ضايقها : =طب ضحكني معاك اللي يضحك لوحده يزور زين بانتباه : = يزور !! بشد ف شعري !! بتجيبي الالفاظ دي منين ومره تقولي مز .. زينه بضيق : =مانا مش همشي من هنا غير لما اعرف بتضحك ع اي زين وهو ينظر للبسها ويتحدث بمرح: =لبسالي بنطلون قصير برمودا وبلوزه شكلها عيالي وصندل ارضي مقصرك وحطالي شنطه ورا ظهرك ..شكلك جيتي غلط دي مش رحلة مدرسه حضرتك ? زينه بزعل طفولي : =خلاص انا ماشيه زين جري ومسكها وقفها : =راحه فين انا بهزر طبعا ...متزعليش بقا مني زينه بنصف ابتسامه وهي تنظر له : =هتوديني فين زين بنبره جاده : =اركبي وانتي تعرفي ركبو السياره وهما ف الطريق زينه اخرجت سندوتش تاكلو وزين بيبص الناحيه لقاها مطلعه سندوتش وبتاكلو زينه بصتلو لقيته باصصلها قالتلو : =تاخد سندوتش زين كان عايز يضحك وحاول يكتم عشان متزعلش وف سره (صبرني يارب حاسس اني بفسح بنت اختي)? زين وقف العربيه ونزل وكان في طياره مستنياه زينه وهي تعقد حاجبيها بتساؤل : =اي دا ..طياره تاني ..قدر اتقفشنا يازين ؟؟ زين بمرح وهو ينظر لها بحب : =حبيبتي متخفيش لو اتقفشنا هتحبس انا وانتي لا زينه بخوف وهي تنفي ماقاله : =لا يا زين ان شاءالله مش هيحصل حاجه ولا ليا ولا ليك بس توعدني تبقا اخر مره تجيب طياره زين بنبره كاذبه وهو ينظر لها بحنان : = اكيد ياروحي هتبقا آخر مره ركبو الطياره وانطلقت بهم إلي الغردقه بعد فتره طويله هبطت الطائرة وسط استغراب زينه التي لاتعرف اين هي ثم اخذها زين حيث السياره التي كانت بأنتظارهم ثم ركبو وانطلقت السياره إلي ڤيلا كبيره اندهشت زينه من شكل الڤيلا من الخارج زين باندهاش وهي تتطلع إلي الڤيلا : =بتاعت مين دي يا زين زين وهو يخترع شئ ليقوله لها : =بتاعت واحد صاحبي استلفتها منو انهارده زينه بابتسامه وهي تنظر للڤيلا بفرحه : =جميله اووي ليرد زين بمشاغبه وهو ينظر إليها بمرح: =ليكي عليا لما ربنا يكرمني بقرشين حلوين هشتريلك ڤيلا زي دي بس انتي قولي يارب ? =يارب =ادخلي اي اوضه غيري هدومك وتعالي ..لسه قدامنا اليوم طويل =خمس دقايق واكون عندك ثم اسرعت بالصعود إلي الطابق الثاني ودلفت إلي الغرفه وقامت بتبديل ملابسها إلي فستان قصير كت وعدلت من هيئتها ثم نزلت فوجدت زين ينتظرها وقد بدل ملابسه إلي بنطلون زيتي وتيشيرت ابيض ثم اخذها وذهبو عند وصولهم نظرت زينه حولها وقالت بسعاده بالغه : =مش معقول .. =مالك يا زوزه =اولاا متقوليش زوزه ثانيا انت ازاي عرفت اني نفسي اركب مركب ف البحر =مكنتش اعرف اصراحه ..انا كمان بحب اني اركب مركب ف البحر وحبيت انك تشاركيني =زين انا مبسوطه اووي ...بس دا كتير عليا مره شرم ومره الغردقه =حبيبتي مفيش حاجه تكتر عليكي ..اي حاجه نفسك فيها قوليلي وانا لو اقدر مش هتأخر احتضنته زينه بفرحه : =شكرا اووي اووي يا زين زين بمرح : =دي رابع مره تتشكريني زينه بخجل وهي تخرج من حضنه : =انت هتفضل تعدلي ولا اي =لا ياروحي .. ثم مد لها يده واخذها وصعدو علي المركب وانطلقت بهم ____________________________________ لما وصلو في نص البحر زين وهو يضع يده في وسط زينه بتملك : =بتثقي فيا زينه اومأت بنعم فأمسك يدها ونزلو في البحر وظلو يمرحون ويلعبون في الماء وعندما بدأت الشمس تأتي خرج زين وزينه من الماء زينه بحيره =انت خرجت لي يا زين =انتي محتطيش و**ي الشمس ولو فضلنا هتسمري ومامتك تشك وقتها ..فهمتي =اه فهمت ثم اخذها لغرفه في المركب و =خدي شور وهتلاقي لبس عندك البسيه بدل اللي اتبل =حاضر ثم تركها وخرج اخذت زينه شاور ولبست البرنس وخرجت نامت ع السرير زين بيحسب انها خلصت دخل لاقها لسه ملبستش ونايمه =حبيبتي البسي بسرعه وتعالي ناكل ..اكيد جعانه !زينه اصحي !! =سبني شويه يازين =تمام نامي جاء ليخرج من الغرفه فتوقف فجاءه وعاد واستلقي بجانبها واخذها في احضانه بعد ساعتين صحيت زينه ولقته نايم وماسك فيها بعد فترة استيقظ زين وايقظها ثم خرج زين من الغرفه وابدلت زينه ملابسها وخرجت اكلت معه ولكنه كان صامت زين قطع ال**ت وقال : = هو انا قلتلك قبل كده اني بحبك؟؟ زينه تنحت لان دي اول مره يقولها =لا مقولتهاش قبل كده زين بص في عنيها واتقابلت عنيهم في نظره صافيه =انا بحبك وبحبك قوي كمان... انتي خليتيني اعيش يا زينه ... دوقتيني لاول مره طعم الحب والسعاده... خليتيني اعيش.... وانا عمري ما عشت قبل كده ولا فرحت = وانا كمان بحبك =بجد بتحبيني يا زينه =اه بحبك وبقولهالك للمره الالف انا بحبك زين وبحب اكون معاك دايما زين حضنها جامد ثم نظر لعيناها وقرب من شفايفها وقبلها قبله طويله بث فيها كل شوق إليها ثم ابتعد عنها وقال وهو ينهج : =تتجوزيني يا زينه احست بكهرباء تسري بها وابتعدت عنه وهي تنظر له بصدمه ودهشه : =حبيبتي مالك بتبصيلي كده لي نظر لها بتهكم من ردة فعلها فتوقع ان تفرح ولكنها اظهرت ع** ذلك فابتسم بسخريه هي سكتت ومردتش زين : ساكته ليه؟ ردي زينه بزهول: = انت بجد عايز تتجوزني؟؟؟ زين : = امال بهزار ايوه طبعا.... مالك اتفاجئتي ليه؟ طبيعي اي علاقه جاده بيكون مصيرها الجواز = بس انا متخيلتش انك عايز تتجوز.... زين بعصبيه من رد فعلها الذي لم يتوقعه منها: = انا مش فاهم؟ يعني انتي مش عايزه تتجوزيني؟ طيب علاقتك بيا دي ايه؟ عايزانا نفضل كده؟ =مش كده... = امال ايه يا زينه؟ ؟ تحبيني بس ما تتجوزينيش؟؟ انا قدامك اهوه بطلب منك الجواز!!! الا اذا كنتي انتي مش عايزه تتجوزيني انا؟؟؟ ترتبطي بيا؟ تحبيني لكن تشيلي اسمي لأ؟؟ زينه بحزن وخوف وتوتر : =مش كده يا زين زين بعصبيه مفرطه : =امال انتي بتفكري ازاي؟؟؟ اول مره اشوف واحده عايزه علاقه تستمر في السر؟؟؟ زينه: محتاجه وقت زين كان مصدوم من زينه تماما وقلبه بينغص عليه وواجعه ما تخيلش انها ممكن تتردد لانه هو ما تترددش ما تخيلش انها ممكن تقول لأ!!! ما تخيلش انها ممكن تسيبه!! وما استعدش انه ممكن يعيش لوحده تاني؟ اخدها امر مسلم بيه في حياته وده غلط زينه بتردد : زين اسمعني زينه كانت هتمد ايدها تلمسه ف*جع لوري زينه :زين زين :اسف بس ما عملتش حسابي زينه : حساب ايه؟ زين : انك تكوني وجع ليا ... خدي قرارك علي مهلك بعد اذنك زين سابها ومشي من غير ما يديها فرصه ترد عليه ثم امر القبطان بالرجوع وعادو مبكرا ولم يكملو يومهم توجهو إلي الڤيلا وابدلت ملابسه لنفس الملابس التي اتت بها وعدلت من هيئتها ثم خرجت وجدت زين ينتظرها ف السياره ثم توجهو إلي الطائرة وركبوها وانطلقو عائدين إلي القاهرة وكل ذلك وهم صامتون لا يتحدثون ... بعد فتره وصلت إلي موقف التا**ي وودعت زين وركبت التا**ي وعادت إلي البيت اول مادخلت البيت قعدت تعيط وفي نفس الوقت زين كان قاعد في العربية مضايق وقلبو واجعو مكنش متخيل ان دا رد فعلها
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD