الحلقة الخامسة لذئاب وجوه اخري الجزء الثالث بقلم نورا محمد علي

1212 Words
الحلقة الخامسة الجزء الثالث لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي كانت تسأله ان كان بالقرب من الجامعة ونفي سهر : كنت بتقول ايه لحسام ادهم : مين حسام سهر :زميل ادهم : تمام ولا حاجة كنت يسأله الساعة كام سهر : ادهم أنت بتهزر لم يرد فقالت سهر ادهم أنت لسه قايل انك بتثق فيا خلع عنه نظارته الشمسية ونظر لها نظرة اسكتتها لقد قلبت عليه الدنيا لمجرد ان وقف مع عميلة وهو الآن لا يفعل شئ سوي ان ينظر لها بثقة وطولة بال كأنه يتعامل مع طفلة ابتسامات تخفي خلفها بركان من الغيرة هي تعلم ان حسام معجب بها وكما ضايقها ولكن كيف علم هو من نظرة واحدة له انه متيم بها وصلت الي البيت نزلت من السيارة ودخلت الي المنزل وفعل مثلها صعدت درجات قليلة فقط قبل أن يجذبها اليه لتصتدم يص*ره وما هي الا لحظة وكأن بفرع شحنة غضبه وغيرته علي شفتيها أنت بأسمه ادهم وكأن رده وابل من القبلات علي خدها ورقبتها ويده تتحرك علي جسدها بتملك وكأنه يريد.ان قربها له أكثر او يخفيها داخل قلبه ربما لأول مرة تشعر بتملكه وهو بحاصرها ببن ذراعيه والحائط وقال بصوت ثقيل محمل بالرغبة ادهم : دا ردي أنت فاكراتي غ*ي يا دكتورة حسام دا معجب بيكي ولا انت نظرك ضعيف الواد دا مفيش كلام معاه تلك النار في عينه اخافتها اين ذهب كلامه عن الثقة هزت رأسها وقالت سهر : انا فعلا مش بكلمه لا هو ولا غيره ادهم : تمام ثم قبلها مرة اخري برقة كأنه يكفأها علي عدم كلامها مع غيره ومن ببن قبلته كان يقول أنت ليا انا بس سهر ادهم اعتصرها في حضنه وهو يقول ادهم وحشتيني سهر وانت وهو يعيد ترتيب شعرها ويحرك ابهامه علي شفتيها المنتفخة ادهم ياله نطلع رنت الجرس فتحت سهام وجدت ابتسامة علي شفتي اختها ادهم سلام عليكم سهام وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضل تدخل اتاخرتوا كده ليه في نفس الوقت كان احمد ينهي عمله ويخرج من المكتب نادي عليه سكرتيرته قبل أن يذهب أنجي احمد بيه احمد وقف خير أعطيه كارت دعوة علي شكل اسطوانة ابتسم لها واخذه وهو يكمل طريقة الي سيارته وقبل أن يقود السيارة قراء ما مكتوب فيها بماء الذهب يتشرف الدكتور عادل عبدالله بدعوة سيادتكم والعائلة الكريمة لحضور حفل زفافه علي الآنسة E وبداخله ورقة كتبت بخط اليد هستناكي يا وحش دا متاكد اني جاي تركه علي الطبلوه وقاد السيارة الي منزل حماته وجدااعائلة مجتمعة القي السلام وسلم علي الجميع ثم قبل خد سهام وأربت علي بطنها البارز وقال وحشتيني ابتسمت له وقبل أن ترد قرر طفلهم ان يعلن عن نفسه بركلة احمد ايه دا سهام مفيش بس بيرد عليك تعالي جلس بجوارها في الوقت الذي خرج فيه ادهم من الحمام ادهم منور يا وحش فينك يا عم اختفيت من فترة احمد شغل ادهم وهو يجلس ربنا يعينك احمد تسلم أنت ايه الدنيا معاك ادهم تمام الحمد لله احمد مش عاوز حاجة ادهم زي احمد بابتسامة خفيفة المناقصة بتاعة سينا ادهم والله اخوتنا في بلاد الشام بيقولوا المنيحة ما بدها مشاورة احمد انا بقول كده برضوا المناقصة رسيت عليك ادهم ايه بجد احمد وهو يضم سهام اليه وانا امتي بهزر في الحاجات دي ادهم طيب عرفت منين احمد رفع حاجب واحد وهو يقول أنت بتتعرف عليا النهاردة ادهم لا يا كبير تسلم سهر تشربوا حاجة قبل الغدا احمد مياه لو سمحتي نظرت لأدهم فقال لا يا قلبي مش عاوز سهر في عصير فرش انا عاملة بس ايه اختراع سمر ههههههههه بلاش ادهم أنت بتتريقي علي حبي هاتي العصير الذي كان مختلف بس مقبول نهضت سهام لتدخل لامها المطبخ احمد ايه دا سهر اختراع وانصرفت ادهم جالك دعوة احمد اه دا بيهزر وبياكد اني اروح ادهم وفيها ايه احمد انت هتهزر أنت كمان دا كاتب والعائلة الكريمة وكاتب ورقة بخط ايده هستناك يا وحش هههههههه ادهم اتغير احمد عارف طبعا بس بردوا لا اتت سهام جلست وقالت بتتكلم علي ايه احمد مفيش اسرت ال**ت هي تعرف زوجها وغيرته وهي سمعت بعض كلمات وعرفت انهم يتكلمون عن عادل رن تلفونها وكانت صفقة نظرت لسما فعلمت ما تريد أسرعت لتحضر لها ورقة وقلم اخذت تكتب أنواع مختلفة من الأدوية وكمياتها وبعدها انهت المكالمة سهر الاكل علي السفرة جلست سهام بجوار زوجها وسهر بجوار ادهم والام في المنتصف بينهم وسمر بجوار سما احمد وهو يضع المحشي في طبقه احمد تسلم ايدك يا ماما ادهم بصراحة تحفة ولا الريحة خرافة سهام فعلا ولا الممبار دا حكاية وضعت لأحمد ربنا لم يأكله من قبل ولكنه اكل لخاطرها ولكنه أعجبه خاصة الصغير احمد حلو اوي فوضعت له المزيد وكذلك سهر كانت تضع لأدهم في طبقه ادهم مش باكل الكوسة ورق عنب ماشي ثم قال كفاية يا حبيبتي سهر وهي تضع أمامه لحم و بط بس دا قليل ادهم كلي انا مش غريب ولو عوزت همد ايدي سهام ربنا يهدي الام يارب سهر أنت بتحفلو عليا الان احنا نقدر وبعد وقت كانو يشربوا الشاي وسالت سهام عن الامتحانات سهر ربنا يستر حاسة اني مش هقفل سهام ليه الام أنت ليل نهار بتذاكري سهر ما كنتش مركزة ادهم ليه كده يا قلبي سهر انا بقول حاسة وبعدين انا راجعت مع دكتور كريم سهام كريم الحسناوي سهر اه أنت تعرفيه سهام اه انسان فوق المحترم عنده سلسلة صيدليات وبتعامل معاه بس انسان دغري كان احمد يتابع في **ت سهر ضحكت فنظر لها ادهم فقالت قالي مرة انه حاسس انه شافني قبل كده فكرته بحور وكنا ههزقه بس مراته جت جنبه وقالت نفس الكلام سهام اماني دي عسل سلميلي عليها وهي هتعرف انها بتشبه بينا سهر قولتيلي احمد وانت يا سمر اخبارك ايه حد دايقك تاني سمر الحمد لله ودي تيجي بعد اللي عملته رجولة يا ابيه تسلم سهام ايه اللي حصل سمر دا عيل رزل بس ابيه قام معاه بالواجب الام ربنا يبارك فيك يا احمد ويحميك لشبابك احمد قبل يدها ادهم اوعي تقوليلي دخل الجامعة ولا جمس بوند سمر يضحك اكتر دا دخل علي العميد والدنيا انقلبت ومن يومها انا ليا برستيجي ضحكوا جميعا ام ادهم اكمل قادر وتعملها مخابرات ومعاه اكتر من كرنية امن دولة حرس جمهوري الوزارة بيعملوا ليه حساب واصل واصل يعني احمد لما الدور وبطل بعينك دي كنت هموت من اسبوعين نظرت له سهام بصدمة الام ربنا يسلم طريقك يا ابني بس بعيد الشر عنك ليه احمد مفيش يا امي وربت علي يد سهام التي انهارت دموعها احمد اجمدي يا سو محصلش حاجة ولما استمرت في البكاء اهو دا اللي بيخليني متكلمش سهام يعني معرفش مسافر فين ولا ايه اللي حصل احمد وهو يمسح دموعها كده احسن سهام بس احمد بجدية انا ما كدبتش عليكي وقلت طبيعة شغلي صح سهام صح بس احمد من غير بس متخفيش مش هيحصل فيا حاجة ادهم خلاص يا جماعة صلوا على النبي ردوا جميعا اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين عدد ما في علم الله صلاة دائما تدوم بدوام ملك الله ولكنها لازلت دموعها تنزل علي خدها نهض من مقعده وجذبها لتقف وتتجه معه إلي غرفتها وهو يقول بعد اذنكم الام اتفضل يا ابني ادهم اذنك معاك يا وحش دخل وأغلق الباب برفق وقال احمد ممكن ن*دي كدت ونسمع سهام انا سامعة احمد انا ما بحبش اشوف دموعك وبعدين جوزك جامد يعني حاج كده زي المهمات الخاصة المستحيلة ليها اكتر من مسمي سهام وهو يمسح دموعها بشفتيه مستحيلة احمد اه بس انا بعون الله اقدر صدقيني مش بالساهل اني اتصاب إلا إذا الاجل خلص سهام أوعدني انك تخلي بالك من نفسك احمد اوعدك وما أن همت أن تخرج حتي حاصرها خلف الباب وأخذ شفتيها في رحلة طويلة ثم أسند رأسه عليها وهو يقول احمد ما تيجي نروح سهام ههههههه انت مصيبة احمد انا بردوا الحلقة طويل ابهروني
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD