جراح القلب الحلقه التالته

2075 Words
الحلقه ٣ من ?جراح القلب ........................ ......................... هنا كانت واقفه بتابع احمد وحبه لندى وقلبها هيتقطع على حالها واللي وصلت ليه بس فجأه سمعت صوت بيناديها وبصت لقيته فارس.... هنا... ياهنا واقفه بعيد ليه كده هنا.... اهلا استاذ فارس.. أنا بس مبحبش الزحمه فقولت أقف اتابع من بعيد فارس.. اسف ياهنا لو كنت دايقتك ف العربيه بجد مكنش قصدي هنا... لا مفيش حاجه ولا يهمك انا برده كنت رخمه معاك شويه فارس.. انتي عارفه وانتي متنرفزه بتبقى حلوه قوي هنا... استاذ فارس مالوش لازمه الكلام ده عشان مترجعش تزعل مني فارس.. أنا مزعلتش منك قبل كده عشان ارجع ازعل تاني هنا... استاذ فارس عن اذنك مضطره امشي فارس.... مسك دراع هنا وشال ايده بسرعه وهنا بصتله بصه كفيله تحرقه وهو واقف فارس... أنا آسف ياهنا والله مقصد بس انتي دمك حامي قوي ومش مدياني فرصه اتكلم معاكي هنا... وحضرتك تتكلم معايا ليه اصلا مفيش بينا سابق معرفه يسمحلك بالكلام معايا فارس.. عندك حق،، ممكن بقه نتعرف على بعض اكتر عشان اعرف بعد كده اتكلم معاكي هنا.. اسفه لا مش ممكن وعن اذنك بقه وسابته ومشيت قعدت جنب والدتها ناديه.... كنتي فين يا هنا هنا... واقفه بعيد ياماما انتي عارفه اني مش بحب الزحمه وبتخنق منها ناديه.. عارفه ياحبيبتي بس معلش استحملي دول كلها ساعتين، على كده في فرحك هتعملي اي يا هنا هنا... ربنا يسهل بقه يا ماما لسه بدري ناديه.. ربنا يسعدك ياحبيبتي يارب مؤمن ولع الفرح برقصه مع اخوه وكان مهيبر على الآخر وده خلي للفرح طعم تاني والكل كان بيتف*ج وفرحان جدا الا هنا اللي قلبها بيتقطع كل ماتشوف احمد بيرقص وفرحان بندي جه وقت تلبيس الشبكه واحمد بيلبس الكوليه لندى ونظراته ليها كلها حب وده طبعا مولع ف قلب هنا والعررسين لبسوا الدبل وقام احمد لف بندي والكل بيصقف وفرحان بيهم جدا بس طبعا مش قد فرحة احمد بندي خلص الفرح والكل راح يسلم على العروسين ويبارك ليهم وأولهم هنا لأنها عايزه تخلص وتخرج من المكان ده لأنها حاسه ان الأ**جين فيه بقه قليل جدا ومش قادره تاخد نفسها من الخنقه اللي هي فيها هنا.... الف مب**ك يا احمد ربنا يسعدك يارب الف مب**ك ياندي احمد.... الله يبارك فيكي يا هنا وعقبالك ياحبيبتي ندى.... الله يبارك فيكي عقبالك وبصت لأحمد بضيق لما قال لهنا يا حبيبتي هنا لاحظت نظرة ندى وانسحبت من قدامهم بسرعه واحمد لاحظها لكن معلقش مؤمن سلم على اخوه وباركله وهزر معاه هو وندى كتيير مؤمن.... ها يا برنس جاي معانا ولا مبلط هنا احمد... يابني ادم احترمني شويه قدامها مينفعش كده انت معندكش دم يلا ندى.... سيبه يا احمد، مؤمن ده عسل ودمه زي الشربات دي كفايه ضحكته مؤمن... ربنا يجبر بخاطرك يا ندى، والله انتي الوحيده اللي نصفتيني ام احمد.. مين ده اللي دمه عسل وشربات اوعي يكون مؤمن كله بضحك اكيييد هو فيه غيره سلمت ام احمد علي أحمد وحضنته وباركتله ودعتله كتير وهي بتعيط ان ربنا يسعده ويكمله علي خير ناديه... خلاص بقه يا ام احمد سيبهولي شويه انتي هتكوشي عليه ولا اي احمد ضحك وخرج مامته من حضنه وسلم على ناديه اللي مقدرتش تمسك نفسها وعيطت هي كمان وحضنته (مهي تعتبر هي اللي مربياه برده) ودعتله كتير من قلبها ان ربنا يسعده وسلمت على ندى وخرجت احمد قال هيقعد يتعشى مع ندى وبعدين هيروح وطلب من فارس انه ساعه كده ويجيله ياخده بالعربيه فارس... حاضر ياسيدي مهو انا السواق الخصوصي بتاعك احمد... معلش ياعم عقبال منتعبلك يوم فرحك انا عارفك هتمرمطني ههههه فارس... قول يارب عن قريب وبالنسبه للمرمطه فده اكيييد هتتمرمط وضحكوا كلهم مشي فارس قعد على قهوه قريبه مع جماعه صحابه مستني احمد يحن عليه ويكلمه احمد.... مب**ك ياحبيبتي انا بجد مش مصدق نفسي انك بقيتي ملكي وبس ندى.... بضحك.. دي خطوبه يا احمد مش جواز احمد بضبق من كلامها... اي يا ندى ردك ده ده بدل متأكدي على كلامي وتحمدي ربنا اننا مع بعض وبعدين يا ندى بخطوبه او من غيرها فأنتي ملكي وبس ومش هسمح لحد ياخدك مني ابدا عندك اعتراض ولا حاجه ندى... لا طبعا معنديش اعتراض خالص انت حبيبي وكل حياتي يا احمد ندى... ايوه كده فكيها شويه انتي منشفه ريقي يا شيخه من الصبح وضحكوا الاتنين ندى.... احمد،،، هي مين هنا دي وايه حكايتها معاك احمدباستغراب... حكايتها معايا؛!!!!!!!!!!! مفيش اي حكايه خالص الموضوع كله انها جارتي ومتربيين مع بعض ندى.... لا معلش انا عايزه حكايتها كامله احمدبضيق... هو في ايه ياندي هو ده وقته اقعد اكلمك عن هنا أو غيرها النهارده يوم خطوبتنا يا حبيبتي يعني اليوم اللي كنا بنحلم بيه من زمان ندى... عارفه يا احمد وفرحانه جدا بس هنا دي محيراني ونظاراتها ليك مديقاني وبصراحه بقه مش مرتاحه ليها احمد... سيبك من هنا دلوقتي وخلينا في ليلتنا الحلوه دي انتي بجد بتوحشيني وانتي معايا ندى... وانت كمان يا حبيبي بتوحشني قوي فايزه.... اي يا عرسان هتفضلوا قاعدين بره كتير الناس كلها مشيت مش هتدخلو ا بقه احمد... لا يا ست الكل انا مضطر امشي لاني سايب فارس مستني ومش عايز اتأخر عليه ندى بصدمه... تمشششي،، انت مش قايل هتقعد تتعشى معايا فايزه بضحك.... سيبيه جايز زهق منك احمد بسرعه... ازهق لا طبعا عمري مزهق منها ابدا وبعدين شكلك كده جايه تهدي النفوس وعامله دور حما من اولها فايزه... ولا حما ولا حاجه انا بس قلت اشوف غلاوتها عندك احمد... ندى عارفه هي غاليه عندي قد اي بس فعلا مش عايز فارس يدايق هو معايا من الصبح وكتر خيره بصراحه فايزه... خلاص يا ندى سيبيه يروح لصاحبه عشان ميتأخرش احمد... ندى اوعدك يا حبيبتي هاجي بكره اخدك ونتعشي مع بعض عشا رومانسي يعبر عن اللي جوانا بس اوعي تزعلي.. ممكن؟ ندى... حاضر يا احمد مش هزعل لما توصل البيت كلمني احمد.... حاضر يا حبيبتي يلا بقه.... ومشي احمد فارس.... اي ده انت ايه اللي جابك دلوقتي احمد... الحق عليا اني مش عايز اسيبك ملطوع هنا كتيييير فارس... ده انا قولت قدامك يجي ساعتين احمد... لا يا عم متهونش عليا اسيبك كل ده جيتلك بسرعه اصلك وحشتني فارس.... ياراجل بطل كدب ده انت هتروح النار بصاروخ. ضحكوا الاتنين ومشيوا مع بعض فارس ف العربيه.... احمد هي هنا جارتك فعلا احمد... يااااد ي هنا النهارده اه ياسيدي جارتي وزي اختي ومتربيين مع بعض ايه هي مدايقاك في حاجه انت كمان فارس... لا طبعا ليه بتقول كده هي دايقت حد ولا ايه احمد.. اه ياسيدي ندى بتقول عايزه تعرف حكايتها معايا ايه... قال يعني في حكايه اصلا.. فارس... وليه ندى تقول كده احمد... غيرة بنات ياسيدي عموما ربنا يهديها فارس... لا بس هنا دي بنت مؤدبه َمحترمه وتحس كده انها بريئه قوي احمد.... يابني هنا دي حتة الماظ ف الزمن ده متربيه معايا انا ومؤمن وعارفين أخلاقها كويس.. ربنا يرزقها بابن حلال يحافظ عليها فارس ابتسم بحب وسرح في البريئه اللي لخبطط كيانه كله اول ماشافها وصلوا البيت عند احمد ونزل فارس سلم على أحمد وباركله واحمد شكر فارس علي تعبه معاه وطلع على البيت لانه هيمووووت من التعب بعد ما مؤمن خد هنا وناديه ووالدته ف العربيه ورجع بيهم على البيت ده طبعا بعد مالعيله كلها مشيت من بعد الحفله على طول. وصل مؤمن البيت واستأذنهم يرجع العربيه لصاحبه ويرجع على طول ام احمد... متتاخرش يا مؤمن ومتقلقنيش عليك مؤمن... حاضر يا ست الحبايب،، دودي ممكن اطلب منك طلب ناديه... خير يا حبيبي انت تؤمر مؤمن... أنا هاخد هنا معايا واهو بالمره نونس بعض ف الطريق ناديه.. بصت لهنا اللي متفاجئه من طلب مؤمن وخايفه تروح لأنها عارفه ان مؤمن اكيد هيتكلم معاها ف موضوع احمد ناديه... ها ياهنا هتروحي مع مؤمن ولا ايه مؤمن.. انتي لسه هتاخدي رأيها يلا يا هنا الواد علاء هيولع فيا عشان العربيه،، وركب ونادي على هنا اللي مش عارفه تقولوا اي واضطرت انها تروح معاه عشان متحرجوش مؤمن... اي بقه مش هتقولي مالك حزينه كده ليه هنا... انت ليه م**م ان في حاجه يا مؤمن مؤمن.. لان دي مش طبيعتك ياهنا،، فين ضحكتك اللي كانت منوره الدنيا ليه عملتي ف نفسك كده وعشان مين ياهنا هنا.بعياط... . لا يا مؤمن دي طبيعتي انت بس اللي ناسي زي اخوك مبينسي على طول مؤمن... ممكن تهدي وتبطلي عياط وتفهميني انتي ليه زعلانه من أحمد قوي كده هنا بضيق شديد....مؤمن انا مش زعلانه من حد ومن فضلك اقفل على الموضوع نهائي مؤمن... هنا انتي ليه مش عايزه تفضفضي مش يمكن لما تتكلمي هترتاحي هنا... بصوت عالي وانا مش عايزه اتكلم لان مفيش حاجه اتكلم فيها اصلا مؤمن.... لا يا هنا فيه وانتي متأكده انه فيه وفرمل فجأه بالعربيه.. لدرجةان هنا اتخضت... وقالها انتي لازم تتكلمي معايا بصراحه، هنا انا بجد عايز ابقى مطمن عليكي هنا.... انت مجنون ومتخيل حاجات غلط ف دماغك ويلا يا مؤمن نمشي لو سمحت عشان منتاخرش مؤمن.. حاضر يا هنا براحتك بس يوم متحبي تتكلمي هتلاقيني موجود هنا.... إن شاء الله ممكن نمشي بقه مؤمن اتحرك بالعربيه لحد موصل لعلاء صاحبه اللي اول مشافه علاء.. اي يا عم التأخير ده كله مؤمن... تأخير اي ياراجل انت هتزلني ولا اي انا يدوب خلصت وجيتلك علي طول علاء... ولا ذل ولا حاجه ياعم عقبالك يارب ونفرح فيك مؤمن.... لا يا حبيبي هنفرح فيك انت الاول ان شاء الله علاء... بص لقى هنا نازله من العربيه قال اووبااااا اي يا واد ده دي جامده قوي مؤمن... احترم نفسك احسن مطبقلك وشك علاء.. لا بجد مين دي مؤمن..... دي اختي وجارتي ولم نفسك بقه عشان متزعلش مني علاء... ماشي ياعم ماشيه معاك يا باشا مؤمن....بنرفزه... علاء قولتلك دي اختي يعني تتكلم عليها بأدب اظن عربيتك عندك اهي وشكرا ياسيدي عليها بعد اذنك علاء... استنى يا مؤمن رايح فين،، خلاص ياعم انا اسف،، وبعدين مينفعش تروح بيها كده بالليل مواصلات انا هعمل باصلي معاك وارجع اوصلك ا... ها لسه زعلان مؤمن.. ومن امتى الكرم ده كله علاء.. يابني انا طول عمري كريم بس انت اللي مش واخد بالك مؤمن... ماشي ياعم الكريم ،، وبص لهنا وقالها تركب تاني لان علاء تعطف وتكرم وهيوصلنا للبيت هنا ركبت وكل شويه علاء يبصلها ف المرايه وهنا مخنوقه منه جدا وماسكه نفسها عليه بالعافيه مؤمن بعد موصلو شكر علاء وسلم عليه لكن علاء عينه على هنا اللي نزلت من العربيه وطلعت على البيت على طول من غير اي كلام احمد كان لسه واصل وبيدخل من باب شقتهم شاف هنا طالعه احمد... اي ده يا هنا انتي جايه منين كده هنا... كنت مع مؤمن بنرجع العربيه لصاحبه احمد... ومؤمن اخدك معاه ليه الوقت متأخر وبعدين رجوعكوا في المواصلات في وقت زي ده غلط طبعا هو مؤمن ده غ*ي ولا اي ازاي يعرضك لحاجه زي دي هنا... فرحت جدا لخوف احمد عليها وقالتله متقلقش يا احمد صاحب مؤمن وصلنا تاني ده حتى مؤمن واقف معاه تحت احمد... عموما كتر خيره وعقبالك ياهنا هنا... ربنا يخليك يا احمد،، عن اذنك احمد... اتفضلي دخلت هنا شقتها وكانت ناديه مستنياها ناديه.... كويس انكوا متأخرتوش انا قلقانه عليكو جدا هنا... لا الحمد لله صاحب مؤمن وصلنا لهنا تاني ناديه... كتر خيره والله هنا... الحمد لله بعد اذنك يا ماما هدخل اغير هدومي واصلي ناديه.. اتفضلي يا حبيبتي هنا دخلت اوضتها وكانت فرحانه من كلام أحمد ليها وخوفه عليها لكنها افتكرت ندى ورقصهم مع بعض وحبه ليها الكبير حست ان الاوضه بضيق بيها وانها مخنوقه وفتحت البلكونه تشم شوية هوا هنا اتفاجئت بأحمد ومؤمن واقفين في بلكونة شقتهم ومش واخدين بالهم منها وسمعت احمد وهو بيغلط مؤمن عشان اخدها معاه احمد... انت غلطان يا مؤمن افرض حد دايقها ولا حاجه مكنش لازم تاخدها معاك في وقت زي ده مؤمن.... عديها بقه يا عم احمد وصدقني مش هتتكرر تاني المهم قولي ياعريس انت مخطط لحياتك ازاي بعد كده احمد... والله منا عارف يا مؤمن انا سايبها لله وهو قادر يدبرها لكن انا أمنية حياتي اني الاقي فرصه ف شركه كبيره وتنقلني ناقله تانيه خالص مؤمن... يابني احنا قعدنا نقنعك تتعين معيد ف الجامعه بس انت اللي رفضت احمد... لا يا مؤمن انا بحب مجالي وعايز أحقق ذاتي فيه ومش عايز اقعد اشرح لطلبه طموحي مش كده ابدا يا مؤمن مؤمن.... ربنا يحققلك اللي بتتمناه يا احمد يلا بقه كفايه عليك كده انت اخدت من وقتي كتير وانا بصراحه فصلت ونفسي انام احمد... تصدق يا واد يا مؤمن انك بتبقي حلو قوي لما تكون عاقل ورزين كده مؤمن... أنا طول عمري عاقل ورزين?? وبعدين ال*قل والرزانه مش مطلوبه ف كل الأوقات في اوقات بتطلب منك تكون مجنون ومتخلف عشان تقدر تعيش وضحك احمد... لاسف يا مؤمن انت اغلب الأوقات مجنون ومتخلف وضحكوا الاتنين ودخل مؤمن عشان ينام دخلت هنا بسرعه قبل احمد مايحس بوجودها وسندت ضهرها على باب البلكونه ودعت من قلبها ان ربنا يحقق حلم احمد يارب باب الاوضه خبط وكانت ناديه هنا.... اتفضلي يا ماما ناديه فتحت ودخلت واتفاجئت ان هنا لسه مغيرتش ناديه... اي يا هنا اانتي لسه مغيرتيش هدومك هنا.... كان نفسي مخنوق شويه يا ماما قولت أقف في البلكونه اشم هوا ناديه... هنا يا حبيبتي ممكن أسألك سؤال وتجاوبي عليا بصراحه هنا قلبها دق بخوف.. اتفضلي يا ماما ناديه... هنا هو انتي..... انتي بتحبي احمد؟ ونكمل بكره يابناويت ان شاء الله بقلم شيمو الخطيب ❤️❤️????
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD