Part 19

2021 Words
Part 19 زواج مصلحه بقلم /رويدا رمضان عزيزي القارئ انا اكتب هذا البارت الان وانا اجلس في شرفتي واستنشق الهواء البارد مع مذاق من القهوه ف ارجو ان تفعل مثلي لتستمتع قرائه ممتعه أدار فهد الكرسي وجلس أمام سمير المتكمم فهد بهدؤ/ها هتنطق ولا اي سمير /امممم فهد /اه يعني لو شلت اللزقه هتنطق سمير /امم امم فهد /تمام ذهب فهد وفك اللزق سمير بنفس/انا معملتش حاجه فهد /يادي معملتش حاجه الاعتراف سيد الادله انطق احسلك عشان وربي لو منطقت لمتعرف هعمل فيك اي دلف سامر وأغلق الباب سامر/سمير باشا بنفسو هنا يادي النور يا دي النور انطق يلا فهد /محمد الي بعتك سمير/لا ذهب سامر ليلكمه ولكن فهد اوقفه فهد /سيبو سيبو سامر/متنطق تقول مين سمير /انا قلت إلى عندي فهد /اه شكلك مطول هنا وانا مش همد ايدي عليك هخليك تتعذب من غير ما المسك يلا يا سامر اخذ فهد سامر وخرجو سامر/وبعد ما نسيبو هيعترف كده فهد بتفكير/تفتكر محمد الي وراه سامر/اكيد منت جيبو من عندو فهد /بردو مش متأكدين بس لو محمد هيعوز يخسرني لي ما شركتو شغاله سامر/مش عارف كل الي اعرفو انو في ادينا ونقدر نخلي يعترف فهد /مش هيعترف سامر /ده الي هو لي فهد /شكل غاوينو كويس اوي ومش هيعترف عليهم بس انا هجبهم لو من تحت الارض عشان مش انا الي يلعبو معايا اللعبه القذره دي _يعني اي _مش عارف يا بص بس ممكن سمير يعترف علينا _مش هيعترف انا واسق منو ياما دخلتو ف شغل كتير بس عرفت اطلعو منها لاكن دلوقتي هو تحت حمايه فهد الروبي مش عارف هجيبو ازاي _مين فهد إلى بتخافو منو ده _فهد ده قصتو طويله اوي واحد ابو وامو ماتو وعمو بيودع اصلا معندوش حد يخاف عليه ومش باقي على الدنيا غير انو يعرف قوات أمن كتير من أمن الدوله والأمن الوطني بيخلصولو اي شغلانه في ثانيه غير انو مسوق ناجح جدا ومحدش قدو فهد السوق من الاخر _طب هنسيب سمير كده _لا لازم افكر _انت بتقول انو متجوز صح _اه _طب منخ*ف مراتو ويبقا ده قدام ده _تسدق اول مره تفكر صح مجتش في دماغي انو متجوز دي _عيب عليك يا بوص نلعب على المكشوف _خلاص بكرا لو مظهرش جديد ننفذ _وانا خدامك يا بوص سامر /هتروح فهد /اه اتأخرت على حور سامر/اي الدنيا لانت ولا لسه زي ما هي جبروت فهد بتفكري /حور كل شويه بلعبه مش قادر احدد بس مش هضيعها من أيدي تاني رتب سامر على كتفه/ربنا يعينك فهد /وانت رايح فين سامر/مش عايز اروح هروح اشرب قهوه في الكافيه ولا حاجه فهد /تمام لو حصل اي جديد كلمني مش هقفل تلفوني سامر/اكيد وانت بردو فهد /تمام تحرك فهد بسيارته إلى السوبر ماركت لجلب الكثير من الاشياء .... ذهب سامر إلى الكافيه المعتاد على الجلوس فيه.. نسبهً لهدؤه ولقهوته الرائعه التي تريح المزاج سامر/القهوه بتعتي يا نادر ظل جالس يفكر في أمور كثيره أهمها أمر الشركه وبعدها أمر تقدمه لياسمين بعد اربعه ايام بالتحديد وضع نادر القهوه بعد ثواني معدوده وجد سامر هاتفه يعلن عن مكالمه رد سامر /الو ديما/سامر رنيت عليك كتير تلفونك مغلق سامر/مين معايا ديما/انا ديما اه صح ده خطي التاني اسفه اصلي معيش رصيد سامر بأختناق /اه أأمري ديما/انت مدايق من حاجه سامر/لا ديما/انت فين طيب سامر/قاعد في كافيه تحت بيتي ديما/اي ده بجد دنا جمبك اوي دقيقتين واكون عندك سامر بتأفف/تمام ظل سامر جالس ينتظر تلك المعتوهه التي تتخيل انها مغريه له وهي في الحقيقه مقززه لم يكمل تفكير حتى وجدها تجلس بجانه تأملها قليلا كانت ترتدي فستان احمر ويغطيه شال ابيض يظهر كل مفاتنها سامر بتوتر/احم عامله اي ديما/الحمد لله وانت فينك من ساعت ما شوفتك قولت عايزه اقبلك وانت مش مديني فرصه وجودي مديقك امشي سامر/لا لا خليكي وضعت ديما قدم فوق قدم حتى ظهر نص قدمها عاريه نظر سامر لها ولف نظره الناحيه الثانيه ديما/قولي بقا بتشتغل اي واي دنيتك من ساعت ما سبت الجامعه رشف سامر من القهوه /عادي يعني بشتغل في شركه عقارات ديما /اه ناجح يعني سامر/اه الحمد لله وانتي بقا ديما/انا مفيش بشتغل في شركه د*كور وكده يعني سامر/اه ديما/اتجوزت سامر /لا بس هتجوز ديما/بجد سامر/اه وانتي اتجوزتي ديما/لا مش بحب الارتباط براجل واحد وكده سامر/لي بقا ده الاستقرار كويس يعني ديما/لا خنقه هيفضل يوقلي رايحه فين وجيه منين وكلام بيخنقني نظر سامر على ملابسها الشبه عاريه مره اخري /وانتي فين اهلك بقا ديما/مسافرين بره سامر/اه وانتي عيشه مع مين ديما/لوحدي سامر/اه وجد سامر ياسمين ترن سامر بتوتر/معلش هرد على خطبتي قام من جلسته بعيدا سامر/اي يا حببتي ياسمين/اي روحت سامر/لا بشرب قهوه ومروح اهو ياسمين/اه انت ومين نظر سامر على ديمه /لوحدي فهد روح ياسمين/ماشي متتأخرش واطلع بقا ولو عرفت تكلمني ابقا رن انا صاحيه بقلك اي صح هو سمير قال حاجه سامر/لا للاسف بس هيقول هيروح فين يعني ياسمين/طيب تمام يلا اقفل بقا سامر/سلام أغلق سامر وذهب إلى ديما ديما/اي خلصت سامر/اه جلب فهد الكثير من الأكياس وفتح الباب واغلقه بقدمه فهد /حور يا حور خرجت حور /جيت فهد/اه حور بضحك/اي كل الأكياس دي فهد /يلا حصليني على المطبخ حور/اي هعمل معاك ولا اي فهد /يلا بس حور بأبتسامه /يلا دلفو إلى المطبخ وضع فهد الأكياس على الرخام وشمر أكمامه حور/ها يا شيف فهد نويت تعملنا اي على العشا فهد /هتدوقي بستا عمرك ما دوقتيها في حياتك حور/فهد انت جايب كل ده عشان تعمل بستا فهد /انتي لسه شوفتي حاجه استني بس شمرت حور أكمامها في حماس /يلا يا شيف بدأو في تحضير الطعام فهد /حور هاتيلي كيس الدقيق ده عشان نعمل البانيه حور/حاضر يا شيف جلبت حور كيس الدقيق /خد يا شيف مسك فهد الكيس ولاكن انسكب كله على الارض حور بصدمه/يا لهويي فهد انت فين انا مش شيفاك من دخان الدقيق فهد بكحه/حور انا مش شيفك حور بضحك/ولا انا انزاح بياض الدقيق حتى وضحت الرؤيه حور بضحك/وشك كلو ابيض فهد /بتضحكي عليا طب خدي جلب بعض الدقيق ورشو في وجهها حور بضحك/لا حراام عليك فهد بضحك/انتي بقيتي شبه العفاريت حور/بقا كده وانت بقيت شبه الزومبي فهد بضحك/هي بقت كده طيب ظلو يرمو الدقيق حتى وقعو على الأرض من كثره الضحك /حراام كفايا يا فهد مش قادره هموت من الضحك جلسو على الأرض تحت المطبخ يستريحو من كل هذا اللعب نظر لها فهد بحب ولأول مره قابلته حور بنفس النظره ظلو هكذا لفتره أقصر من دقيقه حتى اقترب فهد منها لم تحس حور بنفسها حتى وجدت نفسها اقتربت منه وكانت أول قبله ظل سامر يستمع إلى حديثها الممل وضع سامر يده تحت رأسه /امم وبعدين ديما/بس كده قومت سيبلهم المحل ومشيت نظر سامر إلى ساعته كانت تتخطى الثانيه عشر سامر/امم طيب انا لازم اروح عشان اتأخرت ديما /اووف تسدق الوقت سرقنا سامر/اه انتي سكنه فين ديما/لا بعيد شويه هو ممكن طلب رخم فهم سامر طلبها /طيب تعالي هوصلك ديما /بجد يلا ركبت ديما بجانبه السياره ديما/عربيتك حلوه اوي سامر/شكرا ممكن تقوليلي سكنه فين بظبط وصفت له المكان سامر/تمام ديما/احكيلي انت بقا شويه عن حياتك وخطبتك وكده يعني سامر /لا انا حياتي كلها شغل وخطبتي لسه متعرف عليها من قريب وعن طريق الشغل بردو ديما/حياتك ممله اوي سامر/يعني مش أوي بس ياسمين ملتها عليا شويه ديما/شكلك بتحبها اوي سامر/دي حقيقه ديما/محظوظه بيك سامر/شكرا ديما/طيب اقف هنا انا ساكنه هنا سامر/تمام مع السلامه ديما /مع السلامه تركها سامر فاراً إلى منزله ديما /تا**ي استوعبت حور ما حدث تركته وقامت بسرعه حور بخجل وتوتر /انا اسفه احس فهد بما حدث /انا الي اسف مش عارف اقلك اي بس حور لقطع هذه الليله/لا ولا حاجه نكمل المكرونه فهد /اه المكرونه نظرت حور حولها من دمار/احييي فهد /طب اي ننضف الأول حور بضحك/انا بقول كده بردو ذهبت حور لجلب المكنسه الكهربائيه ظل فهد واقف شارد ما الذي حدث للتو هل قبلها حقا.. القبله التي ظل يتمناها طوال تلك السنين.. وضع يده يتحسس شفاته ليتأكد من ما حدث جائت حور احست بخجل عندما رأته وجهها احمر فجأه نظر فهد إليها احس بخجلها /هاتي عنك اعطته حور المكنسه وظلت شارده في ملامحه حتى انهي المطبخ فهد /ها كده فل حور/فلين يلا بقا عشان عصافير بطني بتنونو فهد بضحك/مفجوعه طول عمرك يلا حمري انتي البانيه وانا هحط الخلطه السريه بتعتي بس متبصيش عليا حور بضحك/طيب حاضر ذهب فهد إلى البستا وظل يضع أشياء ظلت حور تنظر اليه من الحين للآخر حتى تسرق الوصفه لكنه لم يظهرها بعد مده فهد /فرركش حور/طب يلا يا شيف عشان انا هموت من الجوع فهد /يلا هاتي طبقك أخذت حور الطبق وذهبت خلفه وضع فهد الطبق فهد /ثانيه وراجعلك جلست حور وظلت تراقبه حتى جاء وبيده البيبسي فهد /الاكله دي متتكلش من غير بيبسي حور بأبتسامه /صح فهد /ذوقي بقا وضعت حور الشوكه في فمها حور بأستمتاع /امم دي تحفه فهد /بالهنا حور/حطيت اي بزمتك فهد /هشش كلي وانتي ساكته يلا هعمل تلفون واجيلك جلست حور تتناول البستا في هدؤ حتى جاء فهد فهد /خربيتك الطبق خلص حور وهي تأكل /طعمها حلو الصراحه مقدرتش جلس فهد بجانبها /بالهنا بس في صلصه على بوقك ظلت حور تتحسس فمها /كده وضع فهد يده ليمسح فمها نظرت له حور ظل فهد يتأمل كل ملامحها في هذه الثانيه كم هي جميله حقا فهد /بس كده حور بخجل /ماشي كل بقا بدأ فهد الطعام حتى وجد الباب يدق حور بأستغراب /انت مستني حد فهد /اه ثانيه ذهب فهد وعاد بعد ثواني حور /اي الي في ايدك ده فهد /خدي دي شيكولاته مسكت حور الكيس من يده بحب /ميرسي اوي فهد /لا ميرسي على واجب ضحكت حور ومدت له يدها بواحده /خد انت واحده وانا واحده ابتسم فهد /شكرا حور /تؤتؤ سكرا ظلو يضحكو وصل سامر منزله في هلكه وظل يفكر في تلك الفاتنه هو حقا يشك في أمرها محا سامر كل الأفكار من عقلها وقرر الاتصال بياسمين سامر/الو ياسمين/روحت سامر/اه ياسمن/اه بتعمل اي سامر/بكلمك ياسمين بأبتسامه /احلف تسدق مكنتش اعرف سامر بضحك /تعرفي انك اكتر واحده وانا بكلمها وقتي بيضيع معاها ياسمين بضحك/افهم من كده حاجه حلوه ولا وحشه مش فهمه سامر/سيبك انتي بتعملي اي ياسمين بضحك/لا بجد قولي سامر/حاجه حلوه ياسمين يخجل /وانا كمان على فكرا بحس ان وقتي بيضيع معاك سامر /امم طيب يا ستي شكرا ياسمين بأبتسامه /رخم على فكرا ودمك تقيل سامر بضحك/بهزر ها بتعملي اي ياسمين /قاعده مع زفته بيري بتتخانق مع سي زين بتعها سامر/لي كفاله الشر ياسمين/مفيش يا سيدي زبونه في الكافيه طلبت منو انو يقعد معاها ويتكلم معاها في حوار الكافيه عشان عيزا تفتح واحد تقوم المحقق كونال تعرف َوتروح نطه عليهم وفضحتو قدام الكافيه كلو لا ومكفهاش فضل يفهمها مش بتفهم اسمع كده قربت ياسمين الهاتف من بيري بيري/انت خاين وحقير وكداب ودبلتك هتكوون عندك ياسمين بضحك/سمعت سامر بضحك/بجد ملهاش حل ياسمين /مجنونه سامر/وهو مش عارف ياكل يعقلها حلاوه ياسمين/يا ابني ده كلمني وفضل يحكي معايا ساعه ويفهمني سامر /بتقولي اي ياسمين بتوتر /اي سامر بغضب /اه كملي احست ياسمين بتغير نبره صوته /انت اديقت سامر /لا لا ياسمين/اسفه بس هو الي رن سامر /متتكررش تاني لو سمحتي انا مش هسمح بكده ياسمين/اسفه والله حاضر بس مفيش غيري كان يحكيلو يعني عشان يعقلها سامر /انا مقدر بس بلاش رغي كتير ياسمين /حاضر مدديقش بقا سامر/خلاص مش مدايق ياسمين/طب قولي بقا لما كنت هخرج معاهم انت ممنعتش اي الي اتغير سامر بتوتر /ده ميمنعش اني كنت مدايق بس مكنتش اقدر احكم عليكي بس ياسمين/بس اي سامر بغيره /متعميلش كده تاني وخلاص مفهوم ياسمين بأبتسامه /سامر انت بتغير سامر بتوتر /انا لا ياسمين /لا بتغير سامر /قولت لا وتصبحي على خير بقا هنام ياسمين بأبتسامه/بحبك احس سامر بأرتخاء كل أعصابه في هذه اللحظه سامر بفرحه /قولتي اي سمعيني تاني ياسمين بخجل / بقلك وانت من اهلو وأغلقت الخط ظل سامر ماسك الهاتف لا يسدق ما سمعه هو يعلم أنها تحبه ولاكن لم تقولها من قبل احساسه الان انه اسعد انسان في العالم فهد /يلا تعالي نعمل فشار ونتف*ج على فيلم حور /يلا ذهبوو إلى المطبخ واعدو الفشار وجلسو على الكنبه فهد/حلو الفيلم ده حور /تحفه اوي خليه ظلو يأكلو الفشار ويتحدثو عن الفيلم بحماس حتى مر الوقت بسرعه واحس فهد أن حور ترتخي على كتفه نظر لها وجدها قد ذهبت إلى النوم أغلق فهد التلفاز ورفعها وذهب بها إلى فراشه ووضعها وتحرك وجدها تمسك يده بنوم /تعالى نام جمبي بلع فهد ريقه بصعوبه فهد /لا ارتاحي وجدها تتبت على يده /تعالى بقاا ذهب فهد ونام بجانبها ومنع نفسو من النظر إليها لأن لو رأها الان بجانبه سيرتكب جريمه بحق الجحيم ياسمين /كفايااا كفايا بقا الواد اتخنق بيري/اطلعي منها انتي ياسمين/زين اقفل ورن شويه ياسمين /حرام عليكي الواد بقا ما بقالو ساعتين بيعتذر على غلطه هو مرتكبهاش بيري بحزن/لا كان بي**ني ياسمين/وربي ابدا هو حكالي كل شئ بالتفصيل سدقي بقا بلاش النكد ده بيري بحزن/تفتكري ياسمين/اه كلمي بقا كفايا مسكت بيري هاتفها ورنت عليه بيري بحزن/انت متأكد انك مكنتش بتخني زين /ورب الكعبه لا يا ستي وعشان تسدقي بصيلي من البلكونه بيري بصدمه /بتعمل اي من البلكونه يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD