Part 18

1180 Words
Part 18 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان _______________ فهد /ياسمين! سامر/اه بس اكيد هي معملتش كده يعني فهد بتفكير /هو مش انا قايلك متقولش لحد سامر/هي الي كانت هتخطط اقولها اي يعني فهد /تفتكر قاطعته حور /مستحيل نظر لها فهد /واي الي مأكدلك حور/لا ياسمين متعملش كده فهد /هيكون مين سامر/ممكن تكون ياسمين قالت لحد فهد /انتو لما قلتو للموظفين قلتلهم اي سامر/أن احنا عايزين ن**م مكان مقلناش اي هو فهد /طب اتصلي بياسمين مسك سامر هاتفه ودق لياسمين ياسمين/الو اخذ فهد الهاتف /انتي سامر قالك على الكومباوند صح ياسمين/اه وجهزتلو المكان لي فهد /طب انتي جبتي سيره لحد عن الحوار ده ياسمين/محصلش فهد /متأكده ياسمين /ايوه فهد /تمام تعالى بكرا بدري ساعه عشان في اجتماع وأغلق السكه في وجهها فهد /يلا يا سامر روح نشوف بكرا سامر/طيب فهد /يلا يا حور نروح اخذ فهد حور وانطلقو بالسياره حور /فهد فهد /في اي حور/انا جعانه فهد /اي يا مفجوعه محنا لسه واكلين حور/لا مستمتعتش لا فهد بضحك /طيب عيزا اي حور/عيزا مكرونه بشاميل فهد /نعم ودي اجبها منين دلوقتي حور/اتصرف بقا فهد /حاضر __________________ سامر /طب حولي تفتكري ياسمين/وربنا فكرا مفيش اي حد قلتلو ولا جبتلو سيره سامر/مهو كده مفيش حل ياسمين /انت قصدك اي سامر بتوتر/مش قصدي حاجه ياسمين/انت قصدك أن انا الي عملت كده سامر/لا لا ياسمين/تمام جدا واتمنى ان حضرتك متقوليش حاجه تاني سلام أغلقت ياسمين وظلت جالسه تبكي بيري /في اي ياسمين/مسرقني في الشركه بيري /ازاي ده ياسمين/اهو الي حصل بيري /طيب اهدي اهدي ياسمين ببكاء/اهدا ازاي ده حتى سامر معاهم بيري /اكيد سؤ تفاهم __________________ فهد/هجيب المكرونه واجي حور /ماشي خرج فهد من السياره وظلت حور جالسه تفكر حور في نفسها/فهد طول عمرو كويس معايا عمرو ما عملي حاجه تديقني بس هو لي بيعمل كده طب اسدقو واعيش مهو مش قدامي غير كده يا اما هفضل شاكه في طول عمري بعد قليل جاء فهد حور/سريع انت فهد /عيب عليكي.. خدي أخذت حور المكرونه وظلت تأكل ظل فهد ناظر إليها في حب وهو يتأملها فهد في نفسه/اه يا حور لو تفضلي كده على طول.. فهد /ها يا ستي مبسوطه حور وهي تأكل /مش قادره اقلك فهد /طب كويس إبتسم فهد وانطلق إلى المنزل.. فهد / ادخلي اوضتك بقا عايز انام ممكن حور/طيب دلفت حور إلى الغرفه وهي تفكر /طب وفيها اي لو سبتو يجي نام هنا بدل التلج ده حرام بردو الراجل مقدرنا في بيتو تركت الاكل وذهبت إلى الخارج حور بتوتر/فهد فهد /امم حور/عايز تدخل تنام جوه على الكنبه تعالى فهد /لا شكرا حور/اخلص يا فهد بقا الدنيا سقعه فهد /مش هديقك يعني حور/لا اخذ فهد البطانيه ودلف إلى الداخل وتمدد على الكنبه جلست حور على السرير وانتهت من الطعام وذهبت في النوم -- في صباح اليوم التالي حور/فهد انا جيه معاك فهد وهو يلبس بذلته /لا خليكي حور/لا بزهق من القاعده دي فهد /البسي بسرعه طيب حور بفرحه/طياره ابتسم لها فهد واكمل لبسه ذهبت حور وارتدت ملابسها بسرعه حور/جهزت فهد /طيب يلا ________________ ذهبت ياسمين إلى الشركه وظلت جالسه منتظره معاد الاجتماع دلف سامر اليها/ياسمين تعالى عايزك دلفت ياسمين /أأمر سامر/اقعدي ياسمين /معلش عندي شغل اتفضل أامرني سامر/اقعدي يا ياسمين بطلي هبل ياسمين بعصبيه/ انا مش هبله سامر/هو انا عملتلك اي يعني ياسمين/لا انت عارف كويس اوي انا مش حراميه يا سامر سامر/وانا مقلتش كده ياسمين/لا قلت تنفس سامر وذهب إليها /والله ما حد قال كده ياسمين ببكاء / امال كان قصدكو اي سامر/كنا بنسألك بس مسحت ياسمين دموعها /بس انا والله معرف حاجه مسح سامر دموعها بأنامله /وانا عارف اهدي ياسمين /طيب انا خارجه سامر/خليكي قاعده معايا شويه نفكر جلست ياسمين سامر/تفتكري مين الي عمل كده ياسمين/مش عارفه وعرفو منين اصلا سامر/معرفش ياسمين/طيب مين من طرفكو يعرف تاني سام بتفكير /انا مش عارف انا كل الي اعرفو أن انا وانتي وفهد حتى حور لسه عارفه امبارح ياسمين/الحوار ده في أنه دلف فهد وحور فهد /تعالو اوضه الميتنج يلا دلفو جميعا وجلسو فهد /بصو بقا انا مش فاهم اي الي بيحصل انا شركتي بتتسرق ياسمين/سدقني انا مقلتش لحد فهد /عارف عارف حور /طيب انتو ممكن تفرغو الكاميرات وتشوفو تحركات العاملين اي وممكن نقدر نستكشف فهد /انتي صح سامر روح فرغلي الكاميرات وهاتها نشوف خرج سامر لتفريغ الكاميرات فهد /انتو تعرفو المشروع ده لو كان اتسرق كنا هنخسر قد اي ياسمين/طبعا عارفه نص المناقصة فهد /اكتر من ٦٠٪من الأرباح حور/يا لهوي طب وهما لي بيعملو كده فهد /من غير تفكير اكيد عايزين يوقعو اسمي في الأرض بس انا مش هسمح بكده دلف سامر / تعالو انا فرغت امبارح كلو دلفو جميعا إلى غرفه الكمبيوتر ظلو يشاهدون ما حدث ورأه كانت ياسمين جالسه في مكانها وذهبت للغداء ظل سمير جالس فتره قصيره وظل ينظر حوله ومسك ورقه المشروع وفجأه جائت ياسمين وأخذت الورقه من مكانها ودلفت إلى سامر حور بصدمه/سمير ياسمين/يخربيتو ده كان كل شويه يقولي هو في اي مالك سامر /ويقولك مالك بأمراه اي ياسمين/مش وقتو يا سامر فهد /هش انتي وهو تعالو ورايا ذهبو إلى غرفه الميتنج مره اخرى فهد /دلوقتي الحوار ده عايزلو وقفه الواد ده لازم يتأدب لحد ما يقول مين الي وراه سامر /هنعمل اي فهد بتفكير/ياسمين انتي اتكلمي معاه شويه تمام وبعد الشركه قوليلو تعالى نتغدا اي حاجه ك زمله يعني سامر بغضب /نعم يعني انت شايفني اي قدامك هو مين ده الي تتغدا معاه فهد /اسكت يلا محنا هنروح ونخدو سامر/اشمعنا ياسمين لي مش حور فهد /حور مراتي يا غ*ي لأنك أنت وياسمين محدش عارف ان بينكو حاجه رسميه ف محدش هيشك فيها سامر/امم ماشي فهد /يلا يا ياسمين على شغلك ياسمين /تمام سامر/متذودهاش عشان مجيش اقتلك انتي وهو ياسمين بضحك/لا متخفش فهد /وانت يلا على مكتبك ذهب سامر وظلت فهد وحور حور /وانا اي ممكن امشي فهد /روحي اه شوفي وراكي اي متلتل حور/تمام خرجت حور ظل فهد جالس يفكر فما سيحدث ______________ ظلت ياسمين جالسه حتى جاء سمير وجلس جانبها سمير/ازيك يا ياسمين ياسمين بتمثيل /الحمد لله وانت سمير/بخير ياسمين/اه بقلك اي انت وراك حاجه بعد الشغل سمير /لا لي ياسمين /مش كنت عايز تعزمني قبل كده سمير /اه طبعا ياسمين/تمام اي رأيك بعد الشغل سمير/حلو اوي ابتسمت ياسمين ونظرت الناحيه الاخره /ده انت طلعت حقير انتهى اليوم وكل منه في مكانه لا يتحرك ياسمين /اي مش يلا سمير /يلا بينا خرجت ياسمين مع سمير وخرج فهد وسامر خلفهم جلسو في كافيه سمير /حاسس انك مديقه من الشركه اليومين دول ياسمين /لا كان ضغط وخلاص سمير/اي الي انتو مضغوطين في ده سامر /ف امك يلا نظر سمير ورائه برعب فهد /يلا يا سكر امشي معايا كده من غير شوشره سمير /هو في اي مسكه فهد من ذراعه وأعطاه م**ر وغمه عينه اركبه السياره فهد /خد انت ياسمين روحها وتعالى سامر /تمام ركبت ياسمين السياره سامر /قالك اي الكلب ده ياسمين/ملحقش يقول سأل على الشركه بس سامر/امم __________ اخذ فهد سمير وربطه في مخزن قديم وعين عليه حراسه فهد /مفيش كوبايه ميه حتى تدخلو مفهوم وتركهم وذهب إلى حور ليوصلها المنزل ____________ مجهول /الحق يا بوص سمير اتخطف.. ............... حور/فهد انت رايح فين فهد/رايح اشوف سمير حوربتلعثم/طب.. خلي بالك من نفسك ابتسم فهد /وانتي متناميش هنتعشا مع بعض حور/انهردا يومك اصلا انت نسيت غمز لها فهد/لا مش ناسي ابتسمت حور حتى تركها فهد وذهب ظلت حور جالسه شارده ماذا حدث بها ما الذي حدث لماذا تريده بجانبها لماذا احست بالإعجاب فجأه لماذا اعتادت على وجوده بجانبها ما كل هذه الأشياء الغريبه أين حور وفهد المشا**ين ظلت تراودها اسأله كثيره ليس لها اجابه في ذهنها ولكن الاجابه في... قلبها يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD