Part 12

1425 Words
Part 12 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان __________________ خلعت حور الخوذه وذهبت لفهد حور بتعب /اي مش هنروح فهد بتمثيل /لا روحي لوحدك العربيه اهي انا رايح اقابل حد حور بأستغراب /مين فهد /عميله كده ف الشغل لسه مكلماني روحي انتي حور بغضب /وهتسبني امشي لوحدي رفع فهد حاجبه/واي يعني حور بغضب /ماشي امشي فهد /تمام يلا سلام ظلت حور واقفه مكانها في زهول تام أين فهد المكابر العصبي أين استقلت العربيه وتحركت حور في تفكير /يا ترا فعلا رايح شغل ولا هيقابلو واحده وسايبني انا هنا وقاعد يحب وربي يا فهد لوريك تحركت حور وراء فهد بالسياره بدون علمه فهد في السياره الأخرى.. فهد /ايوه هنا لو سمحت وقف السائق عدل فهد بذلته الأنيق السوداء ودلف إلى الكافيه وقفت حور بالسياره وظلت تراقب من بعيد ............ ظلت ياسمين جالسه منتظره سامر ليأتي إليها ولاكنه لم يأتي مسكت هاتفها ودقت لبيري بيري بنوم/اييي ياسمين/هو مجاش لي بيري بلعن/يا شيخا انتي كل شويه تصحيني مره عزمني على الغدا ومره هو مجاش لي وانااا مالي ياسمين بزعيق /مش هي كانت شورتك بيري بهدؤ/اقلك حاجه غوري من هنا وهببي إلى ف مخك ده اي ده يا ربي خير تعمل شرا تلقا ياسمين/طب غوري بقا أغلقت ياسمين وعدلت سيابها ودلفت إلى سامر ودقت الباب سامر/ادخل دلفت ياسمين وجدتها ماسك هاتفه وعندما وجدها ترجل من مكانه بسرعه واخفي هاتفه ياسمين /انا عطلتك سامر بتلعثم/لا لا في حاجه ولا اي ياسمين بخجل/البريك قرب يخلص سامر/والمطلوب ياسمين بتوتر/هو مش احنا هنتغدا مع بعض سامر بتلعثم/معلش عندي شغل كتير خليها يوم تاني ياسمين بأستغراب /تمام بعد ازنك سامر/اتفضلي أغلقت ياسمين الباب بأستغراب سامر/يخربيت شورتك يا فهد فلاااش باااك سامر/منا معرفش بتتعامل كده لي فهد بضحك/يلا افهم بقا بتتقل عليك سامر/والمطلوب فهد /اتقل عليها سامر/ازاي بقا يا دنجوان فهد /اسمع واتعلم سامر/أفتى فهد/متروحش على الغدا سامر/نعم ده ازاي فهد /هتسمع ولا هتعيش كده سامر/كمل فهد/هي بقا هتجيلك مش هتجيلك مش مهم ولو سألتك قولها معلش مش فاضي سامر/هه وبعدين فهد /بس كده اول ما اليوم يخلص هقولك تعمل اي سامر/اقفل يا فهد مش هعمل الهبل ده فهد /والله بشوقك اقفل عشان ورايا مشوار سامر/مشوار اي فهد بتحدي /هتعرف بااااك ظلت حور ناظره إليهم وهم يتحدثون ويضحكون حور بغضب/شغل يا حور... ورايا ميتنج كتك الق*ف زباله ومش هتتغير نظرت لم تجده جالس فهد من وراها/احم حور بخضه وتوتر/فهد فهد /انتي اي الي جابك ورايا حور بتوتر/انت اي الي جابك هنا فهد /لا والله انتي اي الي جابك ورايا حور بتلعثم/انا مجتش وراك انا كنت جيه اجيب قهوه وامشي هو انت كنت فين فهد /بجد طيب ماشي مكليش دعوه كنت فين يلا امشي حور بتلعثم/طب انت مش هتمشي معايا فهد /لا حور/رايح فين فهد /حور احنا مش مخطوبين عشان تقوليلي رايح فين وجي منين اتفضلي امشي وجهزي شنطتك عشان هنتحرك بليل حور بغضب /ماشي سلام فهد /اي فين القهوه حور/مش عيزا وجدت حور هاتفها يرن نظرت وجدتها ناديه حور بخوف/دادا اي في اي... امتا ده انا جيه حالا فهد بخوف /في اي حور ببكاء/بابا تعبان اويي ركب فهد بسرعه/انزلي انزلي نزلت حور وركبت جانبه وساق هو عائدا إلى الفيلا بأقسي سرعه ........ ذهبت ياسمين للبريك بعد ما تركت سامر في مكتب فهد سمير/مالك مديقه لي ياسمين شارده /حظي نحس طول عمري سمير/لي ياسمين/سيبك اي خلصت سمير/اه بس لو عيزاني اقعد معاكي عادي ياسمين/لا اطلع شوف شغلك انا هحصلك سمير/تمام .................... ً......................... ظل سامر جالس يفكر هل سيكمل خطه فهد ام لا وجد فهد يرن عليه سامر /اي يا زفت فهد بعصبيه /مش وقتك انا راجع القاهره حالا روح الفيلا شوف عمي مالو ولو محتاج دكتور هات لحد ما اجي سامر بخضه/مالو فهد /معرفش يا سامر روح اخلص مش وقتك سامر/حاضر حاضر أغلق سامر واستقل سيارته بسرعه وتحرك إلى الفيلا ________________ حور ببكاء/بابا يا فهد فهد محاوله تطمينها/هيبقا كويس متقلقيش يلا يلا حور/ازاي هنلحق نوصل فهد /حجزت طيران نص ساعه ونكون هناك يلا مسحت حور دموعها بسرعه وذهبو إلى المطار واستقلو الطياره عائدين إلى القاهره ------------------- ياسمين /هو سامر بيه فين سامح /مشي جرى من شويه وقالي اقف مكانو ياسمين بخوف/متعرفش لي سامح/لا والله لو في حاجه قوليلي ياسمين بشرود /لا شكرا ________________ وصل فهد وحور إلى الفيلا ودلفو سريعا وجد فهد الدكتور يخرج فهد /اي يا دكتور طمني الدكتور /للأسف هو محتاج رعايه خاصه ومينفعش حد يديقو خالص فهد /يعني هو كويس الدكتور/هو كويس بس لو حصلو حاجه تاني مش هيبقا كويس سمعت حور هذه الجمله ودلفت إليه بسرعه حور ببكاء/بابا مالك وجلست بجانبه ذيدان بتعب /يا حور عامله اي انا كويس يا حببتي حور ببكاء/لا يا بابا انت تعبان مالك حاسس بأي دلف فهد بهدؤ إلى الغرفه وجد سامر وناديه جالسين فهد /اي عمي الوحش هيتعب ولا اي لا مش متعودين على كده يا وحش ذيدان بضحكه متعبه/انا كويس فهد /اكيد طبعا انت كويس اي يا سامر تعالى عايزك خرج سامر وفهد فهد /الدكتور مقلش اي حاجه جوه سامر/الصراحه يا صحبي عمك حالتو حرجه ولازم تخلو بالكو منو فهد /ربنا يستر المهم انت عملت اي سامر/زي شورتك الهباب فهد /اي مكلمتكش سامر/لقتها جيالي المكتب فهد /حلو وبعدين سمر/كلمتها بنوشفيه كده بس صعبت عليا اوي ممكن تسبني فهد بغمزه/لو مشيت ورايا هت**ب دهب سامر/اديني متنيل معرفش لي بسمع كلامك انا فهد /البت رقيقه عيزا راجل جمبها و فضهرها مش واحد خيخه زيك يجري وراها ارجل كده سامر بغضب /انت شايفني حاجه غير كده لمؤخذه فهد بضحك/لا كفاله الشر انت راجل وسيد الرجاله بس انت اول مره تحب ف متعرفش سامر/يعني هتحبني فهد /ايوه اتقل بس شويه سامر/هنشوف آخر التقلان يا سي فهد وانت كنت بتهبب اي فهد بضحك/تعالى احكيلك _____________ حور بدموع/اي الي حصل يا دادا ناديه /كنت ف المطبخ بعمل الغدا سمعت صوت وقعه قولت اكيد حاجه وقعت رحت اشوفو لقيتو واقع من على الكرسي حور/لي يا بابا مقلتش انك تعبان ذيدان/محبتش اشغل حد يا بنتي حور/تشغل مين يا بابا هو انا وفهد لينا غيرك ذيدان/اد*كي قولتي انتي وفهد حور بتلعثم/مش فهمه قصدك ذيدان/انا يا بنتي زي ما انتي شايفه لو حصلي حاجه مش هينفع تعيشي مع فهد ف بيت واحد وهتتفرقو ومش هبقا مرتاح ف تربتي حور/تاني يا بابا نفس الموال إلى اتقفل ذيدان/فكري فيها يا بنتي مش لازم بقلبك فكري بعقلك حور بحزن/حاضر يا بابا هفكر ارتاح انت بس ذيدان/مش هرتاح غير لما تبقو ف بيت واحد حور بغضب /يو يا بابا يا دادا خليكي معاه انا رايحه اوضتي خرجت حور من غرفه ابيها وذهبت إلى غرفتها ورزعت الباب __________ سامر /يخربيتك دنت شطان فهد /امال عرفت اجبها على بوزها ازاي مش هي جيبالي واحد ميجيش حاجه فيا وتقولي يا فهد هفطر معاه سامر/دنت جامد يا ابني بس عرفت منين انها هتمشي وراك وتقفشك مع البت نظر له فهد وتركه /طيب انا طالع انام سامر /خد هنا مش هتقولي عرفت منين انها هتيجي فهد /زي ما عرفت بظبط أن ياسمين هتجيلك وتركه وذهب جلس سامر. يفكر /يا ابن ال لزينه بردو عرف منين وجد هاتفه يرن __________________ ياسمين/مش بيرد لي ده يا ربي هجرب مره تانيه.. لم يرد هجرب مره تالته ولو مردش خلاص ________ سامر بابتسامه/حلو اوي تقلت مكالمتين نرد بقا سامر /الو ياسمين بخضه/سامر انت فيك حاجه سامر بابتسامه /لي ياسمين/اصلك مشيت فجأه سامر /اي خوفتي عليا ياسمين بتوتر/لا يعني الصراحه اه سامر/لا متخفيش كان في مشوار بس وخلصتو ياسمين/طيب تمام هقفل انا بقا سامر/لا استني اي رأيك نتعشا مع بعض ياسمين بفرح/موافقه _________________ ظلت حور جالسه في غرفتها تفكر هل تضحي بشبابها وتتزوج من فهد زير النساء المتكبر المغرور كل هذه الصفات تغطي على فهد الحنين الطيب صديق طفولتها أين فهد صديقها الصغير تذكرت الماضي الماضي... كانت حور الصغيره جالسه تبكي في غرفتها المليئه بالأل**ب دلف فهد إليها فهد بحزن/حور انتي بتعيطي لي هو حد ديقك حور ببكاء/لا محدش انا مديقه وأخرج بره بقا عيزا اعيط لوحدي فهد بحزن/لأ يا حور مش همشي هقعد اشوفك مالك يا اما هعيط معاكي حور/بس الرجاله مش بتعيط فهد /بس انا نونو زيك أعيط عادي ولو حد سألني بتعيط لي هقلهم علشان حور بتعيط وانا مش هسبها لوحدها حور بأبتسامه /طب تلعب معايا ومش هنعيط فهد /يلا هنلعب اي استغمايه حور/لا لا نلعب بالعب دي فهد /بس دي كلها عرايس ذهبت حور بقدمها الصغيره إلى الدولاب واخرجت قط لعبه وتوجهت إليه /خد دي قطه وانا معاايا القطه بتعتي نلعب بيها فهد بفرح/يلا عوده الي الحاضر ابتسمت حور وسط دموعها حور/عارف يا فهد لو كنت زي زمان كنت حبيتك وكنت هتبقا فهدي انا لوحدي محدش هيشاركني فيك بس للأسف فهد بتاع زمان بح _____________ خرج فهد إلى النافذه ليتنفس سيجارته ويفكر في أعمال شركته ____________ سامر بخجل /هتكلي اي ياسمين/زي ما تاكل انت سامر بابتسامه/طيب انا بحب البيتزا ياسمين/وانا كمان سامر/مارجريتا ياسمين بابتسامه/مارجريتا سامر/هو انتي اديقتي لما قلتلك اني مش فاضي ياسمين/لا خالص الشغل أهم بردو سامر في سره/ده انت طلعت فهد الجامد __________________ ذيدان/تفتكري دخلت عليهم الفكرا دي ناديه/بص هي دخلت مع انها اتعملت ف كذا فيلم ذيدان/المهم انها نفعت ناديه /تفتكر هيحصل اي ذيدان بتفكير/مش عارف والله _____________ كان فهد جالس في غرفته وجد بابه يفتح وتدخل حور فهد بأستغراب /حور حور/فهد تتجوزني يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD