Part 15

1550 Words
Part 15 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان ___________________ ذيدان/شوفتي مبسوطين ازاي ناديه/اه يا باشا والله فرحتلهم اوي ذيدان/كده شيماء ارتاحت ف تربتها ناديه/رحمه ونور عليها ____________________ دلف فهد إلى حور الجالسه تلعب في هاتفها فهد بغضب/انتي لم تنظر له حور وأكملت لعب فهد بغضب اكثر/انتي مش بتردي عليااا نظرت له حور في برود /انت بتكلمني انا فهد /لا بكلم امي حور ببردو/ربنا يرحمها ابقي زورها بقا وشقر عليها احمر وجه فهد من الغضب /حور اتكلمي عدل حور/نعم فهد /قومي حضري الشنط حور ببردو/لي رايح على فين حاول فهد التحكم في اعصابه/عشان هنسافر بليل حور/هنروح فين فهد/الساحل حور ببرود/امم تمام ماشي نظر لها فهد وتركها وخرج يتنفس سيجارته في الشرفه حور في غضب /انا بيقولي انتي كتك الق*ف ف الفاظك منتا بتاع ستات بقا ومتعود على الألفاظ البيئه دي كتك القرف _____________________ سامر /اي مش يلا لمت ياسمين اشيائها /يلا سامر/ها على فين ياسمين/حريه مول سامر/توكلنا على الله نظرت له ياسمين في حب ووجهت نظرها إلى الشباك المقابل لها وظلت مبتسمه سامر/الا قوليلي اختك مخطوبه من امتا ياسمين/من ٧ شهور سامر/اه ياسمين /لي سامر/لا عادي بسأل ياسمين/اه سامر/عن قصه حب بقا ولا صالونات ياسمين/لا قصه حب سامر/يا حظهم نظرت له ياسمين في خجل ووجهت نظرها الناحيه الاخري بعد نص ساعه وصلو إلى المول وكان بيري وزين في انتظارهم نزلت ياسمين /اهلا يا شباب زين/ازيك يا ياسمين ياسمين/الحمد لله وانت اي اخبارك زين /هو ده سامر ياسمين في خجل /اه نظر زين إلى سامر/اهلا يا باشا سامر في ابتسامه /اهلا يا زين /زين اسمي زين سامر/زين زين/يلا شوف حته تركن فيها سامر/لي زين/لا منت جيت بقا يا باشا كمل جميلك وانزل اتفسح معانا بقا سامر/معلش عندي شغل قاطعه زين /انت لسه مخلص شغل يلا يا راجل وبعدين دي ياسمين معانا حتى ابتسم سامر /طيب هركن واجيلكو ذهب سامر ليركن العربيه زين بغمزه/يلا اي خدمه يا ستي ياسمين بأبتساَمه/باشا مصر والله بيري /ده طلع مز يا بت يا حظك نظر زين لبيري بشر بيري بتوتر من نظراته/اي بشجعها يعني انو حلو همس زين في اذنها/اتلمي بدل ما ألمك ها بيري في هزار /حاضر يا فندم نظرت لهم ياسمين بأبتسامه جاء سامر سامر/اي مش يلا بينا زين /يلا _________________ ظل فهد جالس ف الصاله فهد بتفكير/اغظها بئيه دي تاني يا ربي خرجت حور من غرفتها /هو احنا هنقعد قد اي فهد /هنرجع الخميس حور/يلا احسن فهد /طب اتفضلي شوفي شغلك حورفي سرها/ابو غتتك _____________ سامر بضحك/ده انت طلعت جامد اوي زين/عيب عليك سامر/هما بيعملو اي كل ده زين/مش عارف بيموتو في الحمام سامر بضحك/سبهم في الحمام.. ياسمين بتوتر/اول مره احب حد كده بيري/باين عليه بيحبك اوي ياسمين/تفتكري بيري/اه ومز على فكرا يا حظك ياسمين/وربي اروح اندهلك زين بيري/يا لهويي لا لا ياسمين بضحك/وعامله نفسك مسيطره بيري/منا مش قدو بردو ياسمين/طب يلا يختي زمنهم بيدورو علينا دلوقتي بيري/يلا خرجو من الحمام زين/اي يا حببتي دنا افتكرتك موتى بيري/بعد الشر عليا بتفول عليا لي زين/الصراحه عايز اخلص منك عشان مش قد جواز ومسؤوليات سامر بضحك/الراجل تعب ٧ شهور خطوبه بيري ف حزن /بقا زهقت مني تمام اوي مسك زين بدها بعشق /هو انا اقدر دنا اموت قبلك بيري /لا بعد الشر عليك ياسمين /طب اي يا عشاق السينما مش يلا نشوف هنعمل اي زين/تعالو نقعد ف الكافيه يلا ذهبو وجلسو في الكافيه زين /قولي بقا يا باشا حبيت قبل كده نظر سامر لياسمين بعشق /ولا مره بس جت إلى خ*فت قلبي نظرت له ياسمين في خجل امالت بيري على اذنها/ده شكلو واقع الحج ياسمين بصوت منخفض/اسكتي احس سامر بخجلها حاول تغير الحوار /وانت بقا زين/لا للاسف وقعت على بوزي من ٧ شهور مش عارف امتا وازاي نظرت له بيري/شكرا يا برنس سامر بضحك/شكلها بتحبك اوي زين بضحك/عيب عليك احنا مسيطرين بردو بعد مرور الوقت الممتع كان كل منهم في حاله من الفرح والعشق كم تأكد سامر انه يحب ياسمين وابتسامتها وخجلها وجهها الذي يكتسيه اللون الأحمر عندما تخجل كم هو حقا يعشقها من قلبه ويتمنى أن تكون له ... زين/والله القعده معاك حلو يا سامر باشا سامر بأبتسامه /وانت والله عايزين نكررها تاني بقا زين /بس كده هات رقمك ونبقا نتفق عليهم يا باشا بيري /اه هو ده الي كنت خيفا منو ياسمين/سبيهم يتفقو واحنا وراهم وراهم سامر بضحك/أن كيدهن عظيم زين/وبيري اولهم تشيل ابليس وتقعد مكانو بيري بتكبر/امال اي عايزيني اسيبك كده زين /دنا مش بعرف اخونها سامر/لي يا بنتي بتعمليلو اي بيري/انت عايزني اسبو دنا معينه عليه حراسه سامر/اه صح انت بتشتغل اي زين/شايف الكافيه إلى قعدنا في ده.. ده بتاعي سامر/لا بجد زين/اه والله بيري /طب احنا اتأخرنا سامر/طيب انا عشان معايا عربيتي ممكن أخدكم ف طريقي زين/منا معايا عربيتي بيري /خلاص ياسمين تمشي معانا ياسمين/اه عشان منتأخرش سامر/خلاص تمام خلي بالك من نفسك نظرت له ياسمين في حب /وانت بيري /زين زين/اي بيري/لي مش بتقولي خلي بالك من نفسك ضحكو الجميع زين/حضرتك تخدي بالك من بلد يلا يا شيخا اركبي بيري/معلش يا جماعه انا هوري بس لما نبقا لوحدينا سامر بضحك/طب استأذن انا زين /اتفضل ركب سامر سيارته وذهب إلى منزله وركبو الجميع سيارته زين وأوصلهم إلى المنزل بيري/باي زين/خلي بالك من نفسك ابتسمت بيري /وانت كمان يلا سلام ________________ فهد /حجزت سامر/اه وظبط كل حاجه فهد /تمام اوي سامر/هترجع امتا فهد /السبت هبقا في الشغل لا تقلق مش هتقل عليك اكتر من كده سامر/متقولش كده بس الدنيا تمام فهد /ربنا يخليك سامر بتوتر/الصراحه فهد /انا عارف ان المكالمه دي مش عشان تتطمن ها قول عايز اي سامر/الصراحه انا عايز اخطب فهد بفرحه/اخيرا يا شيخ زهقتنا سامر/اه شوفت فهد /طبعا ياسمين سامر /بظبط فهد /تمام حدد معاهم معاد يوم الجمعه وهبقا معاك انشاء الله سامر/ربنا يخليك ليا يا فهد انا مش عارف من غيرك كنت عملت اي فهد /بس يلا انت اخويا الصغير سامر/مش صغير اوي يعني فهد بضحك/والله كبرت وهتخطب يا ولا سامر بضحك/اه شوفت تمام اسيبك انا ف عش الزوجيه بتاعك فهد /اه ده عش مليان عصافير كناري مش قادر اوصفلك سامر بضحك/اه مهو واضح يلا يا عم روح شوف مراتك وخف بقا عليها شويه هما ٣ سنين لازم تحبك فيهم فهد بتفكير/ والله ما عارف بس لسه بدري سامر/لا مش بدري دول هيطيرو فهد /يلا ربنا يستر هروح انا بقا أقلها على خطوبه ياسمين سامر /لا لا متقولهاش فهد /لي سامر/اصل انا اتفقت مع اختها وياسمين متعرفش فهد /لا مش فاهم فهمني سامر/انا هروح اتقدملها مفجأه من غير ما تعرف فهد /هه تمام يا باشا سامر/ماشي يلا اقفل بقا فهد /ماشي هقولها وهأكد عليها متقولهاش سامر/ماشي يا باشا سلام أغلق فهد وتنفس ودلف إلى حور التي أنهت تحضيرات الشنط وجالسه تستمتع إلى الاغاني الحزينه فهد /احم نظرت له حور /افندم فهد/لي تامر عاشور يعني حور/وانت مال حضرتك يلا بره مش فضيالك فهد /طب اطفي الزفت ده عيز اقلك حاجه حور/عمرك ما قولت حاجه مفيده فهد بغضب/انا قلت اقفلي يعني اقفلي نفخت حور و اغلقت الموسيقى فهد /اسمعي كويس وهتنفذي إلى هقلك عليه حور/اتفضل فهد /سامر قرر يروح يتقدم لياسمين حور بفرحه /بجد امتا وفين وازاي وازاي هي مقلتليش فهد /اتهدي كل دي اسأله هي متعرفش حاجه حور/افندم فهد /هو عايز يعملها مفجأه حور/اهه متقول كده من الاول فهد /انا قلتلو يوم الجمعه.. هتروحي انتي عادي جدا وتخليها تلبس على انكو هتنزلو ولا حاجه وسعتها هاجي انا وهو حور/تمام اتفضل بره بقا قولت إلى عندك فهد /وربنا المره الجيه هوريكي الوش التاني وسعى كده عايز انام حور /تنام فين يا بابا مكانك على الكنبه فهد /والله دي شقتي اي عندك مانع حور/اشبع بيها انا سيبالك الاوضه كلها وخارجه فهد /اه يا ريت والباب في ايدك بقا عشان عايز انام نظرت له حور وخرجت ورزعت الباب حور/يا رب تتخمد كويس بس وجلست على الكنبه وظلت تضع المناكير ___________________ مجهول /مش عارف بس هنخربهالهم قريب يا باشا مجهول 2/قريب امتا بقا يا استاذ مجهول/قريب أوي يا باشا مجهول 2/عايز اسم شركات الروبي ده يتمسح من ملف الشركات مجهول /باشا احنا تحت امرك مجهول 2/خبرهم يجيلي ف أسرع وقت __________________ دقت الساعه ال٤ صباحا استيقظ فهد وذهب لشرب المياه وجد حور غارسه في نومها اتجه إليها وجلس بجانبها وظل يتأمل وجهها فلاااش باااك شيماء/انت بتعمل اي هنا يا فهد سبها نيمه فهد /هشش عشان متصحاش شيماء/طب انت لي قاعد كده قدمها فهد /شكلها حلو وهي نيمه شيماء بأبتسامه/انت قلتلها انك بتحبها فهد /لا خايف رتبت شيماء على كتفه /من اي فهد /معرفش شيماء /انت خلاص كبرت فهد /خايف ترفضني شيماء /محولتش تجرب فهد /لا شيماء /طب يلا عشان معاد جمعتك يلا فهد /خلي بالك منها شيماء /حاضر فهد /سمعت انكو خارجين كلكو شيماء/اه رايحين نشتري حجات فهد /طب استنوني مش هتأخر عشان اجي اقعد مع حور شيماء /حاضر روح ذهب فهد إلى الجامعه باااااك مسد فهد على شعرها وتركها وذهب إلى الحمام استيقظت حور على أنفاسه التي كانت بجانبها حور /فهد فهد من الحمام/اي صحيتي حور/اه يلا اخرج عايزه ادخل اخد شاور خرج فهد بالفوطه لفتت حور وجهها الناحيه الثانيه /انت يا قليل الادب بعد كده تلبس في الحمام نظر لها فهد /طب زمان كنت ابن عمك دلوقتي جوزك فيها اي بقا حور/لا يا حبيبي مش جوزي انت ناسي ولا اي اتفضل امشي بقا عايزه ادخل اقترب منها فهد /جوزك غصب عنك ابتلعت حور ريقها ابتعد عنها فهد /يلا بسرعه في معاد طياره حور في سرها/هيبقا اسبوع عسل عليك ودلفت إلى الحمام بعد فتره انتهو من اللبس فهد /يلا انا نازل حور/وانا وراك ذهبو إلى المطار واستقلو الطياره جلست حور ووضعت الحزام وجلس بجانبها فهد حور/انا عطشانه جاء طقم الطائره /مب**ك للعروسين ورحله سعيده انشاء الله ابتسم فهد /شكرا جدا وضع طقم الطائره الطعام أمامهم والمشروب ابتسمت حور/هو اي ده هما عرفو منين ابتسم فهد/سامر اكيد حور/هو الي حجز صح فهد /اه يلا كلي شكلك جعانه حور/الصراحه اه بدأت حور تأكل وفهد ينظر إليها لاحظت حور/مبحبش حد يبصلي وانا باكل فهد في سره/بتفصلي الواحد خربيتك أقلعت الطائره وبعد فتره قصيره أعلنت عن وصولها.. يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD