Story By Yasmin Alaaeldin
author-avatar

Yasmin Alaaeldin

ABOUTquote
am : Jasmin Alaaeldin... : Egyptian I am not perfect ???? I am original ???? لو كانت الحياه ابره لكان رزقك خيطا ..يأتيكم من ثقبها ..فأطمئن
bc
كيرفي( مكتمله)
Updated at Jan 30, 2021, 20:30
لا تسمح لاحد ان يشوهك نفسيا حبي نفسك في اي شكل .... انتي تستحقي هذا الحب القصه الثانيه من كوني قويه
like
bc
أحببت بطل خيالي أضغاث أحلام
Updated at Dec 30, 2022, 18:07
للجمال حكايه عنوانها انت اسميتها فريحه  الاول . اسمي  فريحه وبتبدا حكايتي يوم ما كنت رايحه عند جدتي في البلد اصل انا من الاقصر  وبدرس في القاهره ، منه لله التنسيق رماني الرميه دي وانا اصلا مليش حيل. اجري من هنا لهنا ..بس هعمل ايه ( اسعي يا عبد وانا اسعي معاك ) اسيبكم بقي من كل ده واقولكم حصل ايه معايا .... في يوم كده طقت في دماغي اسافر الاقصر جدتي وحشاني يا ناس .  واحنا في نص السنه مع اني كنت ناويه اقضي الاسبوعين دول في مدينه الطالبه بس يالا .. صله الرحم واجب وانا أصلا هقعد اهبب ايه وحدي . المهم يعني عشان مطولش عليكم .. خدت ديلي في سناني وهوب علي محطه القطر وقطعت تذكره   VIP الطريق طويل وقولت مش مهم الفلوس .  المهم الراحه النفسيه والجسديه كمان ركبت القطر و شويه ورحت في النوم صحيت علي صوت بتاع التذاكر وهو عايز  يشوف التذكره طلعتها  والنوم راح من عيني.  قومت اشوف اي حاجه اكولها عشان جعانه اشتريت سندويتش وكوبايه شاي ولسه هدب الاكل في بوقي لاقيت واحد غلبان قاعد ضارب عينه في السندوتش   حاولت اتجاهل نظراته بس مقدرتش الصراحه   ‏   ‏   ‏ المهم يعني اديته السندوتش وقعدت اشرب الشاي   ‏   ‏   ‏ الراجل بصلي بعد ما خلص الاكل وقالي :  انتي ليه مجبتيش لنفسك حاجه تاكليها   ‏   ‏   ‏ فريحه :  عادي مش مهم.  اما اوصل هبق اكل   عند تيته الراجل :  طيب انا عايز شاي فريحه بصت للكوبايه : ها .  انا اسفه    ، اصل اخر فلوس معايا اشتريت بيها السندوتش والشاي . ومش ‏معايا  فلوس الراجل : يعني انتي اديتني السندوتش و حرمتي نفسك منه فريحه : بالهنا والشفا يا حاج . وله يهمك الراجل : عشان انتي طلعتي جدعه معايا . انا هديكي هديه .. طلع من جيبه سلسله غريبه الشكل   وقالي أن دي هديه ليا ...ألبسها  ومقلعهاش من رقبتي حاولت ارفض بس هو أصر عليا اخدها . وقبل ما امشي . قالي اخلي بالي من اللي اتمناه  لانه ممكن يتحقق مخدتش في بالي وقولت راجل كبير وبيخرف ودخلت الكبينه وقولت انام شويه  معرفتش .  فتحت الكتاب وقعدت اقرا في الروايه وانا بتمني أني اعيش حياه البطله اللي البطل بيحبها وبيعملها بقسوه وحنيه في نفس ذات اللحظه ولحد ما وصلت لهنا هوب النور طفي وولع كذا مره ..  وعيني راحت في النوم   صحيت لقيت نفسي في اوضه غريبه وواسعه ...سرير عريض  وواقف قدامي شاب أقل ما يقال عنه قمر قمر طويل وشعره بني وعيونه خضرا فريحه : يا مصيبتي انت مين يا عسل .  قصدي يا عم .  انت مين .. بصلي بغباء وعينه احمرت وقرب مسكني من رقبتي ورفعني : انتي كنتي بتعملي هنا ايه فريحه : هموت. هنا فين. انا كنت في القطر رد وقالي : كدابه ، انتي كنتي في جنينه القصر خفت منه شكله علي قد ما هو حلو بس يخوف اترعبت ... بس الحمد لله في اللحظه دي اتفتح الباب ودخلت بنوته قمر. نسخه مصغره من المتوحش اللي واقف قدامي .. شعرها كيرلي بني . وعيونها خضرا فاتحه وعندها غمزها رماني بايده علي السرير وبصلها بحنيه : حبيبيتي جيتي هنا ليه شاورت عليا: هي دي مامي اللي قولتلي عليها بصلي بقرف : لا طبعا .. دي بنت شغاله قلبت شقيقها وفي لحظه كانت بتعيط .. صعبت عليا . وهو شلها وبيحاول يسكتها ويوعدها أنه هيجبلها لعب كتير وحاجات حلوه بس هي رفضه تسكت لحد ما نطق بقله حيله وقالها : اه هي دي مامي. انا كنت بهزر معاكي يا ميلا .. مسحت دموعها ببراءه وابتسمتلي وبعدين نزلت من علي أيده وحضنتني وهي بتقول : انتي بقي مامي . انا اسفه عشان اول مره اشوفك عيطت قدامك . بس انا كان نفسي اشوفك من زمان اول. وابي وعدني أنك هترجعي تاني .. فريحه : بس انا وقفت كلام اما لقيته بيبرق رعبني الصراحه وقولت اسكت دلوقتي. بس طبعا مش همشي الموضوع كده بالساهل . هو فاكرني ايه. ميلا : مامي . انا عايزه اوريكي اوضتي وكمان نفسي نلعب مع بعض وتيجي توديني ال school فريحه: ها. مين شال البنت وخرجها من الاوضه وهو بيكلمها و سمعته بيقول : أن مامي تعبانه وعايزه ترتاح شويه عشان لسه راجعه من السفر اول ما خرج قمت من علي السرير . مش ممكن اكمل في الجنون ده. اتسحبت بخفه الفيل وخرجت بره الأوضه وانا ببص علي الحيطان . البيت شكله حلو اوي. لا ده عامل زي القصر أو المتحف فخم من الاخر. لقيت سلم وفرحت اوي لسه هحط رجلي علي أول سلم. .. حسيت نفسي بطير وحاجه رمتني علي الارض ، رفعت عيني لقيته بصصلي فريحه : انت بتيجي منين يا جدع انت . عامل زي الساحر ، بتختفي وتظهر في لحظه رد عليه بصوت تخين : رايحه فين فريحه : همشي . انا هقعد هنا بتاع ايه .. : جيتي هنا من الاول ليه ؟ فريحه : والله ما اعرف . انا كنت في القطر ورايحه لتيته الاقصر والنور عمل كده : كده ازاي فريحه بتقفل وتفتح في عينها : شكلك غبيه فريحه : لا . لحد هنا واستوب . انا مقبلش علي نفسي اي اهانه .. تطلع مين انت عشان تهزقني . واصلا انت فاكر نفسك حابسني ، انا هبلغ البوليس رد عليا : انا البوليس فريحه : فاكر نفسك احمد السقا في فيلم الجزيره وتقعد تقول أنا الحكومه. انا الحكومه .. ابتسم ربع ابتسامه ورد عليا بتعالي : انا السفير مهاب الدين والي فريحه : احلف مهاب : انتي هتهزري معايا . ايه احلف دي فريحه : احلف انك سفير . وحتي لو سفير مش من حقك تحجزني هنا . انا اتخطفت من القطر وجيت هنا مهاب : ومين اللي خطفك . فريحه : معرفش . بس ده تخمين . اكيد اتخطفت
like
bc
هي والشيطان
Updated at Jan 28, 2022, 13:24
هذه انا .. وهذا وجعي هنا كما عودت نفسي أن أقف دائما علي الحافه لاختار خوفي وبعد شجاعتي لميس : هدفعلك ضعف الفلوس اللي اشتريت بيها الاسهم  وترجعلي الشركه تاني ليا عمر : اممم .  نو مش موافق لميس : هدفعلك الفلوس مره ونص.  عمر : مش موافق برضو . بصي ريحي نفسك الشركه دي عاجبتني اوي.   ومش هسيبها لميس : هتسيبها غصب عنك .. دي شريكتي انا. عمر : كانت لميس : كانت وهتكون.  وانت ابعد عن طريقي احسنلك ابتسم بجانبيه :   العصبيه غلط عليكي يا Honey لميس. : Honey في عينك يا بارد عمر :  خلي بالك من الفاظك  يا شريكتي لميس : هنسيب الشركه غصب عنك يا عمر يا شرقاوي .  دي بتاعتي عمر  : اوكي . ممكن  اكتبلك الاسهم بس بشرط . لميس : بجد ، طيب الفلوس اللي انت عايزها موافقه عليها عمر :  شرطي مش فلوس لميس : مش فلوس . هيكون ايه المقابل يعني عمر. : انتي لميس رفعت أيدها علشان تضربه بس هو مسك أيدها جامد : تؤ .. عيب يا honey يحي شافها كده وقرب بسرعه و شد لميس بعيد عن عمر عمر : اللي عملتيه ده غلط . عمر ما حد رفع أيده علي عمر الشرقاوي لميس بغضب : طز فيكي يا عمر يا شرقاوي عمر : هتتحاسبي بعد كده .. يحي : في ايه يا لميس . حصل ايه لميس : انسان قذر عمر : انتي اللي مخك قذر . مش بتفهمي . سابها ومشي وهي مش طائفه نفسها ... يحي : ما تتكلمي يا لميس حصل ايه لميس : انسان قذر ومتخلف
like
bc
أحفاد نعمان( مكتمله)
Updated at Feb 11, 2021, 17:35
#أحفاد_نعمان كيان : انا بكرهك صقر: عارف كيان : انت مش طبيعي. بص انا وانت مش بنحب بعض .صح صمت هو ولم يجيب .. اما هي فكانت تصرخ بداخلها تريده ان يكذبها صقر : عارف انك معتحبنيش نظر لها بعينيه لتتوه بهما فهي تعشق عينه السوداء كالليل كيان في سرها : غبي مش بتفهم قطع كلامهم صوت طرق علي الباب . ذهب صقر ليفتح الباب ووجد امامه اخته روح روح : صقر . جدي تحت وعايزك صقر: انزلي وانا عهحصولك روح : هات كيان صقر: لاع . عتنزل معاي نظرت له روح بترجي .ليضيق عينه بتحذير 😒. خافت منه فتراجعت ونزلت للاسفل. اغلق الباب خلفه ورجع اللي تلك الواقفه تنظر اليه بعينها الخضراء ولا يعجبها الامر .. صقر بعصبيه: شكلك اكده . معجبكيش الحديدت كيان : صقر لو سمحت. اتكلم بهدوء ومتزعقش صقر لنفسه : ازاي متعصبش وانا نفسي اخبيكي جوايا بعيد عن كل العيون كيان : انا هنزل لجدو . واحشني صقر: غيري لاول . كيان بصت علي لبسها في المرايا : لبسي كويس اهو وطويل وقف خلفها لتشعر بحراره جسده في ضهرها. وضع يده علي يدها ومررها بطول ذراعها لتغمض عينها ووجهها تحول للون الاحمر من الخجل صقر بهمس : يدك دي غطيها كيان بتوتر : ها. حاضر ********* اما روح فكانت تقف امام المرآه وهي تضع حجابها . اقترب منها وهو ينظر لها بتفحص ووجهه جاد روح : انت بتبصلي كده ليه فهد : عشوف . كيف راح تلبسي الحجاب روح : هلبسه كيف ما بلبسه في العادي فهد : وشعرك عيبان روح : الطرحه هي اللي بتتزحلق. لكن مش قاصده انا فهد امسك بكتفها وعينه مثل النمر : اتصرفي . لو لقيت شعره منك واحده باينه هقص شعرك كله روح : يا سلام . ومين اللي هيسمحلك تعمل كده فهد : انا بعمل اللي علي كيفي روح : اللي علي كيفك ده . مش عليا فهد : عليكي وعلي اي حد. انت معترفيش انا فهد يعمل اللي علي كيفه
like
bc
العوده من الموت ( كامله)
Updated at Feb 9, 2021, 01:27
فتحت الباب واتصدمت من المنظر 😱 دخلت بكل غضب وهي بتصرخ : ابعد عن البنت هو : مش هبعد دي بنتي حبيبتي . مش هخليكي تخديها مني تاني ندا : ابعد عنها بقولك فين الدكاتره اللي هنا الممرضين دخلو وهما مصدومين حالته اتغيرت . كان الأول كالاموات   . بدأ يتجمع حشد من الناس علي صوت صريخ ندا والراجل يقف وهو يضم الفتاه بخوف خافت الصغيره بين يديه وبدات بالبكاء من الاصوات العاليه هو بغضب وعيونه بدأت تحمر وعروقه برزت من كتر الغضب وبصوت قوي : اسكتي ووطي صوتك ، البنت خافت .
like
bc
شمس الصعيد( مكتملة)
Updated at Feb 7, 2021, 18:11
هي :كالشمس منيره ترسل له الدفئ وتنير حياته ، رقيقه ولكنها أيضا قويه هو : فزاع له شخصيه قويه يهابه الجميع .. كبير عائلته قوي كالجبال ...
like
bc
حافيه القدمين(مكتمله)
Updated at Jan 29, 2021, 16:27
حطم حياتها في الماضي وجعلها جحيم لتعود قويه وننتقم منه ندم علي ما فعله .. بحث عنها كثيرا ولم يجدها فهل ستعود وتسامحه ام لا
like
bc
مملكه الخوارق ( مكتمله)
Updated at Jan 22, 2021, 12:01
#مملكه_الخوارق 👑بسم الله الرحمن الرحيم 👑 في كوكب بعيد توجد ٤ ممالك خارقات مملكه الظلام  ..  ومملكه النور .. ومملكه النار.  ومملكه السحر كان يحكمهم ملك يدعي استاكيوس ملك السحر كان ملك حكيم اكبرهم سن واعظمهم مكانه يمتلك قوه الاربع ممالك.  كلمته سيف علي كل الممالك.  قانونه يسري علي كل ومن يخالفه يعاقب بالموت.  استاكيوس : اريد اجتماع طارئ للاربع ممالك . في الاجتماع ...   يجلس حكام الاربع ممالك. علي طاوله  كبيره. ويجلس علي راس الطاوله الملك استاكيوس استاكيوس : هناك نبؤه جديده . ظهرت . الكل اتوترت.  ولكن لم يقدر احد علي التكلم قبل ان ياذن لهم استاكيوس : النبؤه تقول ان هناك قوه شر خافيه ستطيح بالممالك.  الاربعه.  لذلك قررت اتحاد الممالك نظر اليهم ليري علامات القلق والخوف عليهم استاكيوس : لا تفزعو.  حكمي ان يتزوج ولي عهد مملكه الظلام من  ملكه النور الصغيره  .. وليتزوج ولي عهد مملكه النار من ملكه السحر الصغيره.  بذلك ستتحد الممالك الاربعه.  ويتعاونو ضد الشر الطقوس بعد يومين.    انتهي الاجتماع رحل الكل.  ليجلس استاكيوس والابتسامه علي وجهه في مملكه الظلام .   قصر كبير باللون الاسود وكل الاثاث اسود ملك الظلام : اهدا زاك ده قرار استاكيوس زاك:  ولي عهد مملكه الظلام اتزوج من  ملكه النور . لن يحدث ملك الظلام : سيحدث بني.  انا ابوك واعلم ان هذا القرار لصالح المملكه.  زاك : لكن كيف لم يحدث اندماج بين الممالك من قبل ملك الظلام : انه نبؤه جديد . زاك بعد تفكير : موافق.   زاك في نفسه ؛ ساجعلك تكرهين حياتك ايتها المدلله 😈 في مملكه النور ملك النور : ابنتي ران  اسمعتي ما قالته . ران : كيف يا ابي.  ملاك تتزوج من شيطان ملك النور : لبس شيطان انه ملك الظلام.  ولي عهد مملكه الظلام ران : لا استطيع سياخذني الي ظلمته وسيتحول قلبي الطيب الي قاسي ملك النور بابتسامه : لماذا لا يحدث العكس. 
like